Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Z dniem 31 sierpnia 2019 roku kończy się kadencja dyrektora szkoły podstawowej. Obecny dyrektor nie przystąpił do konkursu. W arkuszu organizacyjnym szkoły na rok szkolny 2019/20 zgodnie z kwalifikacjami jest dla obecnego dyrektora tylko 12/18 etatu. Kto daje dyrektorowi wypowiedzenie? Czy okres wypowiedzenia może być skrócony do dwóch miesięcy, do końca lipca. W szkole pozostaje wicedyrektor, który ma powierzenie do 31 sierpnia 2019 roku i w nowym roku będzie pracował w pełnym wymiarze czasu pracy.
W samorządowej szkole niedopuszczalne jest skrócenie okresu wypowiedzenia do 31 lipca, ponieważ stosunek pracy rozwiązywany z przyczyn organizacyjnych musi zakończyć się w dniu 31 sierpnia, zgodnie z art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm. Rozwiązanie stosunku pracy we wcześniejszym terminie mogłoby nastąpić wyłącznie za zgodą dyrektora w trybie porozumienia stron, natomiast dodatkowo do 30 kwietnia dyrektor musiałby złożyć rezygnację z funkcji kierowniczej obejmującą 3 – miesięczne wypowiedzenie – art. 23 ust. 4 pkt 1 KN, art. 66 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Czynności z zakresu prawa pracy wobec dyrektora, w tym związane z rozwiązaniem stosunku pracy, wykonuje organ prowadzący – art. 10 ust. 1 pkt 6 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1) Uczeń nie realizuje obowiązku szkolnego. Jaka jest procedura postępowania w takich przypadkach? Jak redagować upomnienie? 2) W szkole działa sklepik prowadzony przez samorząd uczniowski. Na kogo powinny być wystawiane faktury za towar zakupiony do sklepiku? Jakie dokumenty obowiązują przy prowadzeniu sklepiku?
- Czy nauczyciel mający 41 lat pracy w tym 30 lat jako kierownik internatu może odejść na emeryturę z KN tzw. 20 z 9 miesięczną odprawą z zespołu szkół w skład, którego wchodzi internat i nabył uprawnienia? Prze pierwsze lata uczył przedmiotów zawodowych budowlanych w szkole i wówczas miał skończone Państwowe Studium Techniczne. Następnie ukończył studia i uzyskał tytuł magistra pedagogiki ogólnej, a wcześniej licencjat z pedagogiki zarządzania. Czy w sytuacji planowanych zmniejszonych oddziałów o jedną klasę i zapisany vacat dla nauczyciela przedmiotów zawodowych prawnie będzie wypłacona na koniec sierpnia odprawa dziewięciomiesięczna - planowana. Zaznaczam, że nauczyciel od 10 lat nie uczył przedmiotów zawodowych i tylko pracował jako kierownik w internacie. Czy ma uprawnienia do nauczania przedmiotów zawodowych w szkole ponadgimnazjalnej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 1 września 2017 r. nauczyciele, pracownicy niebędący nauczycielami, zatrudnieni w dotychczasowej sześcioletniej szkole podstawowej, stają się odpowiednio nauczycielami, pracownikami niebędącymi nauczycielami, zatrudnionymi w ośmioletniej szkole podstawowej.(art.234). Zadaniem Dyrektora dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej, w terminie do 15 maja 2017 r., jest poinformowanie na piśmie o tej zmianie nauczycieli, pracowników niebędących nauczycielami. Czy moglibyście Państwo pomóc sformułować takie pismo?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel był zatrudniony w naszej placówce do 30 czerwca 2012 r, w tym czasie przebywał na L-4 dwa tygodnie. Czy nuczycielowi należy się trzynastka za 2012.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy urlop uzupełniający, po zakończeniu zwolnienia lekarskiego, można wykorzystać w dowolnym terminie? Czy też należy wykorzystać go na początku roku szkolnego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe