Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wyjaśnienie jak wygląda w gimnazjum procedura przejścia z dziennika w formie papierowej na formę elektroniczną? Kto i w jakim terminie musi na to wyrazić zgodę i kogo należy o tym fakcie powiadomić? Czy wymaga to uchwały RP, czy opinii RR?
Rozporządzenie określa sposób prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne, a także przez publiczne placówki, dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzaje tej dokumentacji. Dzienniki, mogą być prowadzone także w formie elektronicznej. Za zgodą organu prowadzącego przedszkole, szkołę lub placówkę, dzienniki mogą być prowadzone wyłącznie w formie elektronicznej. 3. Prowadzenie dziennika elektronicznego wymaga: 1) zachowania selektywności dostępu do danych stanowiących dziennik elektroniczny; 2) zabezpieczenia danych stanowiących dziennik elektroniczny przed dostępem osób nieuprawnionych; 3) zabezpieczenia danych stanowiących dziennik elektroniczny przed zniszczeniem, uszkodzeniem lub utratą; 4) rejestrowania historii zmian i ich autorów; 5) umożliwienia bezpłatnego wglądu rodzicom do dziennika elektronicznego, w zakresie dotyczącym ich dzieci. 4. System informatyczny służący do prowadzenia dzienników elektronicznych powinien umożliwiać eksport danych do formatu XML oraz sporządzenie w formie papierowej dzienników. 5. W przypadku prowadzenia dzienników, wyłącznie w formie elektronicznej, wpisanie przez nauczyciela w dzienniku elektronicznym tematu zajęć, jest równoznaczne z potwierdzeniem przez nauczyciela przeprowadzenia tych zajęć. W terminie 10 dni od dnia zakończenia roku szkolnego, dane stanowiące dziennik elektroniczny zapisuje się na informatycznym nośniku danych, według stanu na dzień zakończenia roku szkolnego, w sposób m. in. zapewniający możliwość odczytania danych stanowiących dziennik elektroniczny w okresie przewidzianym dla przechowywania dzienników. Rada pedagogiczna nie uchwala, ani też nie opiniuje wprowadzenia dzienników elektronicznych. Procedurę jego prowadzenia można zamieścić w regulaminie pracy rady pedagogicznej lub w statucie. Jeśli szkoła z własnej inicjatywy wdraża dziennik, powinna powiadomić organ prowadzący oraz rodziców. Wyrażenie zgody organu prowadzące jest wymagana, jeśli: 1) szkoła zamierza prowadzić dziennik wyłącznie elektroniczny oraz 2) wdrażanie dziennika związane jest z kosztami (z budżetu) tego organu.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, w szczególności § 22, 23.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jeśli zajęcia rehabilitacyjne prowadzone w ramach rewalidacji odbywają się po godzinie 13 {a Niepubliczny Punkt Przedszkolny jest czynny w godzinach8-13}to można rozliczyć je z subwencji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dziekuję za odpowiedź, ale nie do końca się z nią zgadzam. Zadałam nastepujące pytania: czy mogę zatrudnić na stanowisko logopedy w szkole osobę, która ukończyła studia wyższe magisterskie na kierunku "pedagogika w zakresie ogólnopedagogicznym" (2000 r., ilość godzin praktyki - 90)?
Ukończyła także Podyplomowe Studia w zakresie logopedii w 2008 r. ilość godzin praktyki 136 oraz Podyplomowe Studia w zakresie neurologii w 2011r. ilość godzin zajęć praktycznych 161.
Czy ta osoba może być pedagogiem szkolnym?
Rozporządzenie mówi:
Rozporządzenie MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. Nr 50, poz. 400 oraz z 2012 r. poz. 174)
§ 1. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
3) przygotowaniu pedagogicznym - należy przez to rozumieć nabycie wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki szczegółowej, nauczanych w wymiarze nie mniejszym niż 270 godzin w powiązaniu z kierunkiem (specjalnością) kształcenia oraz pozytywnie ocenioną praktyką pedagogiczną - w wymiarze nie mniejszym niż 150 godzin; w przypadku nauczycieli praktycznej nauki zawodu niezbędny wymiar zajęć z zakresu przygotowania pedagogicznego wynosi nie mniej niż 150 godzin; o posiadaniu przygotowania pedagogicznego świadczy dyplom ukończenia studiów lub inny dokument wydany przez uczelnię, dyplom ukończenia zakładu kształcenia nauczycieli lub świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego;
Chodzi o te 150 godzin praktyki??
Pozdrawiam i czekam na odpowiedź:)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak w praktyce zorganizować zajęcia w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, który otrzymał opinię z poradni? Poradnia wskazała zakres, w ktorym uczeń nie może brać udziału w zajęciach wspólnie z oddziałem - są to edukacje polonistyczna, matematyczna i przyrodnicza oraz język obcy. Nasuwają się więc pytania:
1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie?
2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to,że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu?
3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel bez wiedzy dyrektora może kserować księgę zastępstw dla własnego użytku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie klas I-III/SP (I etap edukacyjny) mogą wyjeżdżać na wycieczki dwu dniowe poza miejsce zamieszkania - odległość powyżej 500km? Jakie przepisy to regulują?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe