Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam! Czy nauczyciel ma prawo wystawić uczniowi stopień cząstkowy na drugi semestr, mimo iż sprawdzian odbył się i był sprawdzony w pierwszym semestrze? Jaka jest podstawa prawna? Rodzic nie zgadza się z wystawioną oceną i chciałby, aby zweryfikował to inny nauczyciel, czy ma takie prawo?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Wewnątrzszkolny system oceniania (w statucie szkoł)y zapewne takich rozwiązań nie przewiduje.
Bieżące ocenianie oznacza, że nauczyciel ocenia uczniów na bieżąco i aktualnie, nie zaś z wyprzedzeniem (§ 3 ust. 3 p. 3, ust. 4).
§ 3. 1. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego.
2. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie;
2) udzielanie uczniowi pomocy w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju;
3) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu;
4) dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia;
5) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
3. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje:
1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych śródrocznych i rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych;
2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania;
3) ocenianie bieżące i ustalanie śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali i w formach przyjętych w danej szkole;
4) przeprowadzanie egzaminów klasyfikacyjnych zgodnie z § 17 ust. 7-14a;
5) ustalanie rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, według skali, o której mowa w § 13 ust. 2 i § 15 ust. 3;
6) ustalanie warunków i trybu uzyskania wyższych niż przewidywane rocznych (semestralnych) ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania;
7) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom (prawnym opiekunom) informacji o postępach i trudnościach ucznia w nauce.
4. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa zwrot „WSO” (wewnątrzszkolny system oceniania) w statucie szkoły jest poprawny?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Obowiązująca w szkole niepublicznej umowa o kształcenie zawierana jest z obojgiem rodziców. Jak należałoby procedować w sytuacji, kiedy trwa postępowanie rozwodowe i jedno z rodziców nie życzy sobie, aby drugi rodzic miał wiedzę do jakiej szkoły uczęszcza dziecko?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele w-fu mogą pełnić dyżury? Czy podczas przerwy zobowiązani są do "pilnowania" rozbierających się dzieci? Czy dzieci mogą się rozbierać po przerwie? Czy istnieje jakiś przepis, który "ochrania" nauczycieli w-fu przed dyżurami?
- BARDZO PROSZĘ O INFORMACJE, JAKIE KONIECZNE ZMIANY NALEŻY UWZGLĘDNIĆ W STATUCIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W ZWIĄZKU Z NOWELIZCJĄ USTAWY.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole publiczne działające na podstawie statutu, którego organem prowadzącym jest gmina ( samorząd terytorialny), powinna oprócz statutu przedszkola posiadać REGULAMIN ORGANIZACYJNY (takie regulaminy mają w mojej gminie wszystkie instytucje gminne typu: biblioteka, pływalnia, jednostka kultury). W ostatnim czasie zostałam poproszona przez organ prowadzący( gminę) o dostarczenie regulaminu organizacyjnego przedszkola. Tak więc proszę o pomoc i podstawę prawną .
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe