Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, czy nauczyciel, który ukończył studia wyższe na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki rewalidacyjnej, a ponadto 2-semestralne studia podyplomowe w zakresie komputeryzacji kształcenia specjalnego, uzyskując jednocześnie uprawnienia i kwalifikacje do prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu technologii informacyjnych, informatyki z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w placówkach kształcenia specjalnego oraz instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, formach pozalekcyjnych i szkolnych posiada kwalifikacje do nauczania informatyki w szkołach wchodzących w skład młodzieżowego ośrodka wychowawczego? Z góry dziękuję za odpowiedź.
§ 16. ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli:
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach wchodzących w skład młodzieżowych ośrodków wychowawczych i młodzieżowych ośrodków socjoterapii posiada osoba, która ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły, określone w § 2-5, a ponadto ukończyła:
1) studia wyższe w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii lub
2) zakład kształcenia nauczycieli w specjalności resocjalizacja lub socjoterapia, lub
3) studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii.
Z cytowanego przepisu wynika, że posiadanie dodatkowego wykształcenia w zakresie resocjalizacji lub socjoterapii jest warunkiem niezbędnym do tego, aby posiadać kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkołach wchodzących w skład MOW.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest ściśle określona liczba opiekunów na wycieczki szkolne?
- Pracownik jest zatrudniony na 5/18 etatu. Od 1 września 2017 nauczyciel będzie realizował dodatkowo 2 godz.zajęć objętych nauczaniem indywidualnym: Czy 2 godziny tych zajęć można wykazać w nadgodzinach. Ze względu na stan zdrowia uczniowie korzystają ze zwolnienia lekarskiego i nie zawsze zaplanowane zajęcia są realizowane. Czy zwiększyć pensum z 5/18 na 7/18 ? Co w przypadku niezrealizowanych godzin?
- Od września 2017 r. gimnazjum zostaje włączone do ośmioletniej szkoły podstawowej. Dyrektorowi szkoły gimnazjalnej kończy się kadencja w tym roku szkolnym, czyli 31 sierpnia 2017r. Czy dyrektor Gimnazjum (któremu kończy się kadencja 31 sierpnia 2017 r.) powinien zostać powołany na stanowisko wicedyrektora od 1 września 2017r. w Szkole Podstawowej z wygaszającymi oddziałami gimnazjalnymi?
- 1 września 2015 r. uczeń został przyjęty do szkoły jako dziecko zamieszkujące w rejonie (adres zameldowania był inny). W czerwcu 2016 r. nie otrzymał promocji do klasy drugiej. Od 1.09.2016 r. został ponownie przypisany do klasy pierwszej integracyjnej. 6.09.2016 r. mama dostarczyła Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego do końca edukacji w gimnazjum z uwagi na Zespół Aspergera. Chłopiec nie zamieszkiwał już w rejonie lecz poza a nawet w innej gminie. Mama miała możliwość załatwienia dowozu syna ale tego nie zrobiła. Dowóz został załatwiony dopiero od września 2017 r. We wrześniu chłopiec był w szkole 4 dni. 03 października 2017 r. mama dostarczyła do szkoły Orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania w domu. Odległość ze szkoły do miejsca zamieszkania chłopca wynosi od 13,6 km do 23,3 km w zależności od obranej trasy. Mama nie zgodziła się na przeniesienie chłopca do rejonu. Wobec tego dyrektor szkoły podpisał umowy na realizację NI z nauczycielami miejscowymi z rejonu zamieszkania. Teraz nauczyciele ci oczekują jeszcze zwrotu za delegacje. Czy jest takie prawo? Gorąco proszę o podpowiedź w rozwiązaniu mojego problemu.
- Pracownica obsługi (sprzątaczka) w szkole wróciła po zasiłku rehabilitacyjnym. Stawała przed komisją drugi raz, a ta nie znalazła przeciwwskazań do pracy. Pracownica nadal czuje się źle (ma chore kolana) i nie chce wracać do pracy. Teraz przebywa na zwolnieniu lekarskim na zupełnie inną chorobę. Co może zrobić, aby już nie wracać do pracy? Do wieku emerytalnego brakuje jej jeszcze dwóch lat.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe