Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam, czy mogę przyjąć do klasy pierwszej w roku szkolnym 2011/2012 dziecko z rocznika 2006? Zaznaczam, że dziecko biegle czyta i bezbłędnie wykonuje wykonuje podstawowe operacie matematyczne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie).
Nie, ponieważ przepisy nie przewidują takiej możliwości na rok 2011/12.
USTAWA z dnia 19 marca 2009 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw.
W art. 15 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Obowiązek szkolny dziecka rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat, oraz trwa do ukończenia gimnazjum, nie dłużej jednak niż do ukończenia 18 roku życia.”
ust. 1 i 2 otrzymują brzmienie:
„1. Na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może także rozpocząć dziecko,
które w danym roku kalendarzowym kończy 5 lat, jeżeli wykazuje psychofizyczną dojrzałość do podjęcia nauki szkolnej.
2. Decyzję o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły podstawowej podejmuje dyrektor
szkoły po zasięgnięciu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej. Dziecko, które zostało wcześniej przyjęte do szkoły podstawowej, jest zwolnione z obowiązku, o którym mowa w art. 14 ust. 3.”
Art. 12. 1. W latach szkolnych 2009/2010—2011/2012, na wniosek rodziców, obowiązkiem szkolnym może być objęte dziecko, które w danym roku kalendarzowym kończy 6 lat.
2. Dyrektor publicznej szkoły podstawowej, w obwodzie której dziecko mieszka, może przyjąć do szkoły dziecko, o którym mowa w ust. 1, jeżeli pozwalają na to warunki organizacyjne szkoły, a dziecko było objęte wychowaniem przedszkolnym w roku szkolnym poprzedzającym rok szkolny, w którym ma rozpocząć naukę w szkole podstawowej. Wymogu objęcia wychowaniem przedszkolnym nie stosuje się w przypadku, gdy dziecko posiada pozytywną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej o możliwości rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego.
3. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do dyrektorów innych szkół podstawowych niż wymienione w ust. 2, do których rodzice złożyli wniosek, o którym mowa w ust. 1.
Art. 13. W latach szkolnych 2009/2010—2011/2012 w odniesieniu do dzieci urodzonych w latach 2003—2005 nie stosuje się art. 16 ust. 1 i 2 ustawy, o której mowa w art. 1.
Przepis stanowi, że w roku szkolnym 2011/12 do klasy 1-wszej na wniosek rodziców może być przyjęte dziecko, które w tym roku kończy 6 lat, natomiast dzieci 6-letnie będą objęte obowiązkiem od 2012 r., wówczas 5-latki będą mogły uczęszczać do szkoły na zsadach "rok wcześniej". W r. szk. 2011/12 nie ma możliwości przyjęcia 5-latka do szkoły, a jedynie 6-latka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli uczeń technikum nie uczęszczał na lekcję religii lub był zwolniony z WF w klasie 1, a następnie w klasach 2,3,4 chodził na zajęcia i był klasyfikowany na koniec roku to co powinno widnieć na świadectwie końcowym? Ocena z klasy 4 czy zwolniony (WF) lub kreska (religia) bo nie przeszedł całego toku nauki z danego przedmiotu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda organizowanie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w przedszkolu indywidualnych i zespołowych - kto może je prowadzić?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Systematyczność oraz terminowość oddawania dokumentacji przez nauczyciela pozostawia wiele do życzenia. Prośby oraz pisma mówiące o terminie zostają przez niego lekceważone.
Proszę o wskazówki jak zmobilizować n -la .Nadmienię, iż odbywa staż na nauczyciela mianowanego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie akty prawne regulują przydzielenie godzin nauczania indywidualnego dla ucznia szkoły podstawowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 10. Co do planu wynikowego powinien dołączyć nauczyciel przed złożeniem go do dyrektora szkoły? Czy m.in. należy podłączyć dostosowania dla uczniów, które wynikają z opinii i orzeczeń? Czy wystarczy, że wychowawca takie informacje umieści w dzienniku elektronicznym przy nazwisku ucznia, który takie dostosowania posiada, i do takich informacji ma dostęp każdy nauczyciel uczący takiego ucznia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe