Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka prowadzone jest w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym. Ośrodek jest placówką feryjną. Czy po zakończeniu roku szkolnego (po 25 czerwca) należy nadal prowadzić wczesne wspomaganie rozwoju, mimo że nauczyciele od 25 czerwca idą na urlop – są zatrudnieni jako specjaliści na etatach 20-godzinnych, nie mają 26 dni urlopu)? Co należy wpisać do dzienników specjalistycznych, jeśli zajęcia nie będą realizowane – czy może to grozić utratą subwencji na dziecko?
Warunki organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci określone są w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
Zgodnie z § 2 ww. rozporządzenia w związku z art. 127 ust. 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. –Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1082) wczesne wspomaganie rozwoju dziecka może być organizowane w:
- publicznych i niepublicznych: przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym specjalnych,
- innych formach wychowania przedszkolnego,
- specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych,
- specjalnych ośrodkach wychowawczych,
- ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych oraz
- poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Z kolei zgodnie z § 47 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1606), specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy i specjalny ośrodek wychowawczy prowadzą działalność przez cały rok szkolny jako placówki, w których są przewidziane ferie szkolne. Jednocześnie, za zgodą organu prowadzącego, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy i specjalny ośrodek wychowawczy mogą również prowadzić działalność w okresie zimowej lub wiosennej przerwy świątecznej lub w okresie ferii szkolnych.
Jeżeli nie prowadzą Państwo działalności w okresie ferii i wakacji, jasne jest to, że nie są też realizowane zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju.
Co do kwestii dotacji na dziecko objęte wczesnym wspomaganiem, to zgodnie z wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z dnia 30 grudnia 2020 r. (sygnatura akt: SA/Gd 922/20) „w przypadku, gdy dziecko będące wychowankiem placówki posiada opinię o potrzebie WWR na oznaczony okres, i gdy okres ten obejmuje czas wakacji, dotacja przysługuje na to dziecko również w okresie letnim, gdy zajęcia nie były organizowane lub gdy wychowankowie się na nich nie pojawiali. Okoliczność, że w miesiącach wakacyjnych dzieci nie pojawiały się na zajęciach w ramach terapii nie skutkuje automatycznym uznaniem, że przestają one być objęte programem WWR”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie dokumenty obowiązują nauczyciela przedszkola? Czy ma on prowadzić arkusze kompetencji i arkusze obserwacji pedagogicznej? Czy może coś jeszcze. Proszę o konkretną wskazówkę bo u mnie jest z tym bałagan.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ukończył studia na kierunku pedagogika specjalna (licencjat), wychowanie przedszkolne jednak nie pracuje w zawodzie - traci po jakimś czasie - z powodu braku kontaktu z zawodem, zdobyte uprawnienia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Poszukuję ankiety skierowanej do nauczycieli dotyczącej oceny pracy wicedyrektora.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W wyniku kontroli dokumentacji szkolnej- arkuszy ocen- stwierdzono brak podpisu nauczyciela- wychowawcy w rubryce" Data i podpis osoby wypełniającej arkusz ocen". Arkusz jest wydrukiem komputerowym z poprzedniego roku szkolnego, osoba która powinna podpisać arkusze już nie pracuje w szkole. Czy arkusz ten może podpisać dyrektor lub wskazany nauczyciel na podstawie danych (ocen) z e-dziennika (obowiązkowy sposób prowadzenia dokumentacji)? Jeśli tak, to jaka powinna być data wpisu, zgodna z datą rady zatwierdzającej klasyfikację roczną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W II semestrze roku szkolnego uczeń przeniósł się z klasy kelnerskiej do ZSZ kucharskiej. Czy musi nadrobić materiał nauczania i mieć oceny za I semestr z przedmiotów których nie miał w poprzedniej klasie. Czy wystarczą oceny które uzyska w II semestrze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe