Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Regulamin wynagradzania nadal obowiązuje, ponieważ pracodawca zatrudniający mniej niż 50 pracowników może mieć wdrożony taki regulamin – art. 772 § 11 ustawy z dnia 26...

PORADA PRAWNA

W szkole publicznej w 2006 r. wprowadzono regulamin pracy, który funkcjonuje do dzisiaj. Szkoła liczy ok. 30 pracowników – nie ma zbiorowego układu pracy. Czy zgodnie z obecnymi przepisami, które mówią, że "pracodawca zatrudniający co najmniej 20 i mniej niż 50 pracowników wprowadza regulamin pracy, jeżeli zakładowa organizacja związkowa wystąpi z wnioskiem o jego wprowadzenie", ten regulamin nadal ma moc obowiązującą? Jeśli tak, jakie kroki należy podjąć, aby go zaktualizować?

Regulamin wynagradzania nadal obowiązuje, ponieważ pracodawca zatrudniający mniej niż 50 pracowników może mieć wdrożony taki regulamin – art. 772 § 11 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, Dz. U. z 2020 r., poz. 1320. Zmiana przepisów nie uchyliła regulaminu. Jeśli treść regulaminu zdezaktualizowała się, a u pracodawcy nie działa organizacja związkowa to pracodawca opracowuje projekt zmian regulaminu, ogłasza zmiany oraz zmiany te wejdą w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników, w sposób przyjęty u danego pracodawcy (art. 772 § 4 i 6 KP). Jeśli natomiast u pracodawcy działa jedna organizacja związkowa to najpierw projekt zmian (przed ogłoszeniem) musi zostać uzgodniony z organizacją związkową, a więc jego treść musi zostać zaakceptowana przez tę organizację (art. 772 § 4 KP). Gdyby u pracodawcy działały co najmniej 2 organizacje – należy do nich skierować projekt zmian oraz organizacje te przedstawiają wspólnie uzgodnione stanowisko (pracodawca jest nim związany i może albo nie może znowelizować regulaminu wynagradzania), a gdy organizacje związkowe nie przedstawią wspólnie uzgodnionego stanowiska w terminie 30 dni od dnia przekazania im przez pracodawcę tego dokumentu, decyzje w sprawie jego ustalenia samodzielnie podejmuje pracodawca, po rozpatrzeniu odrębnych stanowisk organizacji związkowych (art. 30 ust. 5 i ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (Dz.U. z 2019 r., poz. 263). Również w tych przypadkach regulamin wejdzie w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników, w sposób przyjęty u danego pracodawcy, chyba że jedyna organizacja albo wszystkie organizacje w 30 – dniowym terminie nie zgodzą się na nowelizację regulaminu. 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT