Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole podstawowej rodzice zwrócili się z prośbą o zwalnianie uczniów zdrowych w trakcie obowiązkowych zajęć edukacyjnych np. mają umówioną wizytę u lekarza lub inne sprawy. Dyrektor wyraża zgodę na zwalnianie uczniów jedynie w wtedy kiedy rodzic osobiście odbierze dziecko. Nie wyraża zgody gdy rodzice zwalniają przez telefon, lub na pisemną prośbę. Czy i na jakiej podstawie prawnej dyrektor może zwolnić ucznia bez osobistego odebrania dziecka?
W ramach władzy rodzicielskiej rodzic samodzielnie decyduje, czy odbierze dziecko ze szkoły osobiście, przez inną upoważnioną osobę, czy dziecko wróci samo do domu – art. 95 § 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz.U. z 2018 r., poz. 682 ze zm.). Postępowanie dyrektora stanowi nieuprawnioną ingerencję we władzę rodzicielską w tych przypadkach, w których dziecko może samodzielnie i bezpiecznie wrócić do domu, biorąc pod uwagę jego wiek, rozeznanie, stan zdrowia w chwili opuszczania szkoły, itp.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W połowie lutego zgłosiła się do naszej szkoły, rodzina z Ukrainy z Doniecka, z trójką dzieci. W związku z sytuacją na Ukrainie dzieci od września nie uczęszczały regularnie do szkoły. Rodzina jest też po bardzo traumatycznych przeżyciach w związku z ucieczką z miejsca zamieszkania. Rodzice nie posiadali dokumentów ukończenia poszczególnych klas dzieci. Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej oraz testów z zakresu matematyki i języka angielskiego, uczniowie zostali przyjęci do klas odpowiednio: klasa 2 - Sierhij (9 lat), klasa3 - Beniamin (11lat), klasa5 - Yelisei (13lat). W ciągu 2 miesięcy, kiedy chłopcy są u nas w szkole, widzimy, że zrobili ogromne postępy w nauce, szczególnie Beniamin i Yelisei. Zaczęli przypominać sobie treści, które były realizowane w szkole na Ukrainie. Uczęszczają na zajęcia wyrównawcze oraz na dodatkowe lekcje języka polskiego. Rodzice chłopców zwrócili się do mnie z prośbą o możliwość przeniesienia/promocji dwóch starszych synów do klas programowo wyższych. Na Ukrainie ukończyli odpowiednio klasy Sierhij - klasa 2, Beniamin - klasa 4, Yelisei - klasa 6. W związku z tym, zwracam się z zapytaniem, czy w tej wyjątkowej sytuacji, istnieje taka możliwość, aby w trakcie roku szkolnego, np. zorganizować egzaminy klasyfikacyjne, na podstawie których uczniowie ci mogliby przejść do klasy programowo wyższej. Jeśli nie to czy istnieje jakakolwiek inna możliwość, aby rozwiązać tą sytuację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do naszej szkoły uczęszczają uczniowie narodowości czeczeńskiej w ogólnej liczbie 70 osób. Czy dla tych dzieci szkoła powinna zorganizować lekcje religii ich wyznania, czy mogą to być zajęcia z etyki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2019/20 zostały utworzone w naszej szkole klasy wstępne. Uczniowie tych klas nie podlegają klasyfikacji oraz na koniec roku nie otrzymują świadectwa.
Chciałem zapytać czy w klasie wstępnej zakładamy normalny arkusz ocen skoro nie będzie tych ocen. I jeszcze jedno pytanie skoro nie wydajemy uczniom tym świadectw, to co im wydajemy na zakończenie roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mamy wątpliwość dotyczącą sposobu dokumentowania realizacji programu zajęć wychowania do życia w rodzinie oraz programu zajęć doradztwa zawodowego? Czy trzeba zakładać do tych zajęć oddzielne dzienniki, czy należy wpisywać je w dzienniku lekcyjnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 2003 roku prowadzę przedszkole niepubliczne ogólnodostępne. W tej chwili mamy pięcioro dzieci niepełnosprawnych i chcielibyśmy stworzyć grupy integracyjne. Jak to zrobić i kogo o tym powiadomić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe