Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole jest uczennica posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawności sprzężone: niepełnosprawność intelektualna w stopniu znacznym i niepełnosprawność ruchowa. Posiada również orzeczenie o nauczaniu indywidualnym, które odbywa się w domu. Od 1 września będzie uczennicą klasy 3 gimnazjum.Jej stan zdrowia się pogarsza. Czy jest podstawa prawna, która umożliwia ograniczenie ilości godzin nauczania z 10 do 2 w tygodniu? Czy zaświadczenie lekarskie przedłożone w postępowaniu orzekającym, w którym lekarz zaleca 2 godziny rehabilitacji jest wystarczające? W orzeczeniu wydanym przez PPP nie ma wskazań co do ilości godzin.
Zalecenie lekarskie dotyczące 2 godzin rehabilitacji nie dotyczy liczby godzin zajęć dydaktycznych. Do uczennicy gimnazjum ma zastosowanie § 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, Dz.U. z 2014 r., poz. 1157 ze zm., zgodnie z którym tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem gimnazjum wynosi od 10 do 12 godzin. W przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia ucznia dyrektor szkoły może ustalić, na wniosek rodziców tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania niższy niż minimalny wymiar, ale należy uwzględnić konieczność realizacji podstawy programowej przez ucznia. Dyrektor musi więc rozważyć czy ewentualna liczba godzin zajęć poniżej 10 godzin tygodniowo zapewni realizację podstawy programowej; raczej 2 godziny to za mało na jej opanowanie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o ocenę sytuacji: właściciel przedszkola niepublicznego i jednocześnie dyrektor dzierżawi lokal od spółki, której jest właścicielem i prezesem? Czyli podmioty tu występujące, to spółka i jednoosobowa działalność? Czy nie ma tu sprzeczności prawnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w jakimś rozporządzeniu zapisany jest termin, do którego w szkołach podstawowych mogą funkcjonować oddziały przedszkolne bez dostosowania ich lokalu pod wymagania przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy pytania "Czy uczeń liceum ogólnokształcącego z oddziałami integracyjnymi posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z powodu niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim może zostać zwolniony z nauki drugiego języka obcego?
Uczeń niepełnosprawny intelektualnie w stopniu lekkim jest z mocy prawa zwolniony z nauki drugiego języka nowożytnego. Dzieje się to na podstawie rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania oraz rozporządzenia w sprawie oceniania i klasyfikowania. Zatem dyrektor nie wydaje decyzji w tej sprawie. Dotyczy to każdego etapu edukacyjnego i każdego typu szkoły."
Proszę o bardziej precyzyjną odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie: "Czy uczeń, który będzie spełniał w przyszłym roku szkolnym obowiązek szkolny poza szkołą (kl. V), musi zdawać egzaminy klasyfikacyjne na koniec roku, czy również na półrocze?" Proszę o dokładną podstawę prawną. Zapisy w rozporządzeniu nie są dla mnie jasne. Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz sprzężeniami mam troje uczniów w klasie II oraz jednego ucznia w klasie IV. Czy mogę utworzyć z tych dwóch oddziałów oddział łączony II–IV? Ta czwórka uczniów ma niepełnosprawność sprzężoną, w tym niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe