Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W szkole jest uczennica posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawności sprzężone: niepełnosprawność intelektualna w stopniu znacznym i niepełnosprawność ruchowa. Posiada również orzeczenie o nauczaniu indywidualnym, które odbywa się w domu. Od 1 września będzie uczennicą klasy 3 gimnazjum.Jej stan zdrowia się pogarsza. Czy jest podstawa prawna, która umożliwia ograniczenie ilości godzin nauczania z 10 do 2 w tygodniu? Czy zaświadczenie lekarskie przedłożone w postępowaniu orzekającym, w którym lekarz zaleca 2 godziny rehabilitacji jest wystarczające? W orzeczeniu wydanym przez PPP nie ma wskazań co do ilości godzin.
Zalecenie lekarskie dotyczące 2 godzin rehabilitacji nie dotyczy liczby godzin zajęć dydaktycznych. Do uczennicy gimnazjum ma zastosowanie § 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży, Dz.U. z 2014 r., poz. 1157 ze zm., zgodnie z którym tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem gimnazjum wynosi od 10 do 12 godzin. W przypadkach uzasadnionych stanem zdrowia ucznia dyrektor szkoły może ustalić, na wniosek rodziców tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania niższy niż minimalny wymiar, ale należy uwzględnić konieczność realizacji podstawy programowej przez ucznia. Dyrektor musi więc rozważyć czy ewentualna liczba godzin zajęć poniżej 10 godzin tygodniowo zapewni realizację podstawy programowej; raczej 2 godziny to za mało na jej opanowanie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy kwestia ustalenia ilości godzin danego przedmiotu na Kwalifikacyjnych Kursach Zawodowych leży w gestii dyrektora szkoły? Mam tu na myśli sytuację przydzielenia większej liczby godzin języka obcego zawodowego niż to wynika z minimum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń nieklasyfikowany w I semestrze musi mieć wyznaczone egzaminy klasyfikacyjne? Nadmieniam,że w szkole jest klasyfikacja śródroczna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy liceum ogólnokształcącego - co zrobić z uczniami, którzy w tym roku szkolnym 2012/2013 nie uzyskają promocji do klasy trzeciej?
Powinni powtarzać klasę II, ale przecież klasa II w roku szkolnym 2013/2014 realizować będzie program z nowej podstawy programowej (niektóre przedmioty będą zakończone).
Co zrobić z takimi uczniami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W gminie działa Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół. Zadaniem tego zespołu jest wspieranie i pomoc dyrektorom szkół w zakresie zarządzania placówką oświatową. PYTANIE 1: Czy zespół ten ma również uprawnienia do kontrolowania dyrektorów? PYTANIE 2: Kto w przypadku funkcjonowania takiego zespołu odpowiada za kontrolę wydatków z danego paragrafu? Dyrektor, czy księgowość przy ZEASie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń branżowej szkoły I stopnia (pracownik młodociany) u którego występuje zwolnienie L4 trwające kilka miesięcy w związku z czym nie uczęszcza na PNZ i nie uzyskuje oceny na koniec roku może otrzymać promocję do klasy wyższej lub ukończyć szkołę? Czy w związku z tym faktem można wydłużyć praktyczną naukę zawodu i po uzyskaniu oceny sklasyfikować ucznia w późniejszym terminie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe