Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przyszłym roku szkolnym do klasy I gimnazjum może trafić 3 uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej (upośledzenie w stopniu lekkim). Czy i jak można wtedy utworzyć klasę integracyjną? Jakie dokumenty są do tego wymagane?
Oddział integracyjny zakłada się z nowym rokiem szkolnym, w tym czasie dbając o załatwienie niezbędnych formalności, do których należy:
1. Wniosek rady pedagogicznej.
2. Uzyskanie zgody organu prowadzącego.
3. Uzyskanie zgody rodziców uczniów niepełnosprawnych posiadający orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego.
4. Zgoda rodziców uczniów pełnosprawnych na uczęszczanie ich dzieci do klasy integracyjnej
5. Zapewnienie wykwalifikowanej kadry, co oznacza zatrudnienie w tej klasie, obok pracujących nauczycieli przedmiotu- dodatkowo także nauczyciela ze specjalnym przygotowaniem właściwym dla niepełnosprawności uczniów oraz specjalistę prowadzącego zajęcia rewalidacyjne – w opisanym przypadku powinni to być oligofrenopedagodzy.
6. Umieszczenie odpowiednich zapisów w statucie szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy od 1 września 2012 r. w zespole szkół może funkcjonować jednocześnie liceum ogólnokształcące i liceum ogólnokształcące dla dorosłych? Czy można otworzyć równocześnie klasę pierwszą i drugą w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych i w lliceum ogólnokształcącym?Nadmieniam, że obecnie kształcimy w LO, liceum uzupełniającym dla dorosłych, technikum, ZSZ oraz szkole policealnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniów z III kl. gimnazjum specjalnego dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami obowiązuje od września 2017r. "nowa" podstawa programowa czy " stara" z 2012r?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stanowisko dyrektora Kolegium w wyniku postępowania konkursowego zostało mi powierzone do 30 września 2010 r. W związku z tym, że Kolegium ulega wygaszaniu przy czym drastycznie zmniejszeniu ulega wymiar godzin dydaktycznych do realizacji, zostałam zmuszona na podstawie art. 20 ustawy KN wypowiedzieć stosunek pracy wszystkim pełnozatrudnionym nauczycielom. Wobec mnie nie zostały podjęte żadne decyzje. Na zapytanie skierowane do Marszałka województwa w dniu 23 sierpnia 2010 r dotyczące mojego dalszego zatrudnienia, otrzymałam z organu prowadzącego w dniu 15 września br. następującą odpowiedź: '„Karta Nauczyciela wprowadza zasadę, iż wypowiedzieć można stosunek pracy z nauczycielem z przyczyn organizacyjnych, tylko z końcem roku szkolnego (ta zasada również dotyczy dyrektora-nauczyciela). Nauczycielowi wypowiedzieć stosunek pracy może tylko i wyłącznie dyrektor szkoły. Dlatego też organ prowadzący nie może wypowiedzieć stosunku pracy dyrektorowi-nauczycielowi. Ustawa o systemie oświaty takich uprawnień organowi prowadzącemu nie daje” . Od 1.X. br. pełnienie obowiązków dyrektora powierzono innej osobie. Obecnie nadal pozostaję w stosunku pracy w Kolegium bez obowiązku realizowania zajęć dydaktycznych. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie kto jest kompetentny aby rozwiązać z nauczycielem-dyrektorem stosunek pracy na podstawie art.20 KN. Czy dyrektor powinien to zrobić sam i zostać tym samym pozbawiony prawa do odprawy pieniężnej-6 miesięcznego wynagrodzenia? Czy nie ma tu zastosowania art. 43. pkt.1 ustawy o samorządzie województwa oraz zapis regulaminu organizacyjnego urzędu „ Marszałek Województwa wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników wojewódzkich samorządowych jednostek organizacyjnych”? Dodam, że dwukrotnie w charakterze nauczyciela najpierw w szkole policealnej a później w nowo tworzonym Kolegium Pracowników Służb Społecznych zatrudniana byłam jako nauczyciel przez marszałka województwa. W dniu zatrudnienia powierzano mi pełnienie obowiązków dyrektora. Z wyrazami szacunku M.Świątoniowska
- Czy magister wychowania fizycznego posiada automatycznie uprawnienia do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej?
- Jak należy udokumentować pracę nauczyciela z dzieckiem posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu niepublicznym?
Nauczyciel 1/4 czasu poświęca na pracę z grupą, a 3/4 jako nauczyciel wspomagający dziecko.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe