Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym wychowankami są: dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Czy dotyczy również niepełnosprawności sprzężonej w stopniu lekkim czy tylko w stopniu umiarkowanym i znacznym?
OR-W jest palcówką, w której dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim spełniają - poprzez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych - obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny lub obowiązek nauki. Wśród podopiecznych mogą być osoby z tzw. niepełnosprawnością sprzężoną, czyli:
osoby niepełnosprawne intelektualnie w stopniu głębokim z jednoczesną inną niepełnosprawnością, np.: ruchową lub wzrokową lub słuchową lub z afazją.
Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością sprzężoną, gdzie jedna z tych niepełnosprawności to niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim lub w stopniu umiarkowanym i znacznym – nie mogą być podopiecznymi OR-W, albowiem realizują przewidzianą dla nich odrębną podstawę programową kształcenia ogólnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń posiadający orzeczenie o kształceniu specjalnym lub nauczaniu indywidualnym, może również chodzić do klasy terapeutycznej? Mamy chłopca, który posiada upośledzenie w stopniu lekkim, rodzice nie wyrażają zgody na szkołę specjalną, uczniowi o wiele łatwiej przychodzi nauka, koncentracja i nabywanie umiejętności w klasie terapeutycznej (10-15 uczniów), niż w zespole klasowym liczącym 27 osób.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń gimnazjum za karygodne zachowanie może otrzymać naganę czy upomnienie na forum klasy lub szkoły? Taki mam zapis w statucie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi niepubliczny punkt przedszkolny. Jak powinna wyglądać procedura zgłoszenia tej placówki do SIO?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor placówki nieferyjnej może odmówić nauczycielowi urlopu z tytułu opieki nad dzieckiem? Podanie wpłynęło mailem bez uzgodnienia z przełożonym terminu. Wcześniej dyrektor informował n-li, że ma problemy z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania placówki ze względu na braki kadrowe i urlopy wypoczynkowe innych pracowników.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uprawnienia związków zawodowych do wskazywania osób objętych ochroną. Nasza szkoła została objęta działaniem międzyzakładowej organizacji związku zawodowego, podobnie jak pozostałych 218 placówek oświatowych zlokalizowanych na terenie całej Polski. Na uwagę zasługuje fakt, że jedynie w 4 placówkach związki te mają status organizacji reprezentatywnej. Zrzeszają we wszystkich 219 placówkach ok.580 członków, z których ok. 390, zostało wskazanych przez zarząd tej organizacji jako podlegających ochronie (w tym u nas 2 osoby.). Zarząd MOZZ ustalając maksymalną liczbę pracowników podlegających ochronie korzysta z art. 34. ust.2. tzw. metody parytetowej: ilość kadry kierowniczej-ilość chronionych i z wielką szczodrością rozdaje te ochrony. Ilość kadry kierowniczej w tych placówkach to ok.490 osób. Zapis art.art.342 ust.1:,,w liczbie ustalonej zgodnie z art.32 ust 3 albo 4,, jest nieprecyzyjny gdyż odsyła do sposobu obliczania liczby pracowników podlegających ochronie w jednym zakładzie pracy i nie dookreśla , że uzyskane wyniki należy sumować. Czy MOZZ nie nadużywa tego zapisu sumując ilość kadry kierowniczej we wszystkich zakładach pracy, również z tych w których nie ma reprezentatywności? Budzi to wątpliwości czy sposób obliczania nie jest nadużyciem prawa i intencji ustawodawcy w tym zakresie? Jeśli tak to jak dyrektorzy placówek oświatowych mogą/mają się przed tym bronić? Nadmienię, że średnia statystyczna liczebność członków tej organizacji to ok.2.9 osoby. Wielu dyrektorów w Polsce takie kreatywne ,,związkowanie,, martwi, przeraża i bulwersuje. To szczególnie bolesne w sytuacji niżu demograficznego jaki dotyka szkoły. Wymuszona redukcja zatrudnienia jakiej doświadczamy w każdym maju, gdy zaczyna się ruch służbowy i praca nad projektami arkuszy organizacyjnych nakazuje temu przeciwdziałać. Opisane praktyki związkowe mogą wskazywać na nadużycie wolności związkowej przez ta organizację. Proszę o opinie w tej sprawie. P.S. Związki będą rozrastać się jak grzyby po deszczu bo który nauczyciel w Polsce nie chciał by poczucia bezpieczeństwa jakim jest ochrona stosunku pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe