Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym wychowankami są: dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Czy dotyczy również niepełnosprawności sprzężonej w stopniu lekkim czy tylko w stopniu umiarkowanym i znacznym?
OR-W jest palcówką, w której dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim spełniają - poprzez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych - obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny lub obowiązek nauki. Wśród podopiecznych mogą być osoby z tzw. niepełnosprawnością sprzężoną, czyli:
osoby niepełnosprawne intelektualnie w stopniu głębokim z jednoczesną inną niepełnosprawnością, np.: ruchową lub wzrokową lub słuchową lub z afazją.
Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością sprzężoną, gdzie jedna z tych niepełnosprawności to niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim lub w stopniu umiarkowanym i znacznym – nie mogą być podopiecznymi OR-W, albowiem realizują przewidzianą dla nich odrębną podstawę programową kształcenia ogólnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Powierzenie pełnienia obowiązków dyrektora szkoły w wyniku konkursu nastąpiło 1 lipca 2018 r. na 5 lat szkolnych. Czy to oznacza, że koniec kadencji nastąpi 31 sierpnia 2022 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy niepubliczna szkoła podstawowa może wystąpić z wnioskiem o zmianę rejonu przydzielonej Publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w danym mieście. Dokładniej chodzi o zmianę Poradni np.: nr 1 na nr 2.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dzieci 5-letnie objęte są rocznym obowiązkowym przygotowaniem przedszkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury oceny pracy dyrektora szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie liczby godzin wsparcia jaka przysługuje dla dziecka z opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju, jak również dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na autyzm jeśli nie jest nic na ten temat zapisane w zaleceniach z poradni (czasami mamy zapis w orzeczeniu, że zaleca się dla dziecka z autyzmem prowadzić 10h terapii indywidualnej w tygodniu oraz terapeuta cień w grupie przedszkolnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe