Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego (2017) jest zapis, że nauczyciel opracowuje diagnozę dojrzałości szkolnej dla tych dzieci, które w danym roku szkolnym mają rozpocząć naukę w szkole, a w rozporządzeniu MEN w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i druków szkolnych (2017) czytamy, że przygotowuje się dla dzieci 5-6 letnich objętych wychowaniem przedszkolnym. W związku z tym, nasuwa się pytanie: Czy gotowość trzeba przygotować tylko dla 6-latków, czy dl 5-latków też, gdyż mogą za zgodą rodziców rozpocząć naukę w szkole?
Zgodnie z § 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz. U. z 2-17 r., poz. 170 informacja o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej jest wydawana w terminie do końca kwietnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym dziecko ma obowiązek albo może rozpocząć naukę w szkole podstawowej, czyli powinna zostać wydana rodzicom 5- i 6- latków. Ponieważ informacja ma pomóc rodzicom dzieci 5-letnich pomóc w podjęciu decyzji o ewentualnym wcześniejszym rozpoczęciu nauki w szkole, należy uznać, że ten przepis określa obowiązki nauczyciela w zakresie diagnozowania dojrzałości dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób można ukarać nauczyciela, który pozostawił dzieci w klasie bez opieki sam udając się na obiad. Należy wskazać, że w klasie znajdowały się również dzieci niepełnosprawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile minut powinny trwać zajęcia np. sportowe, taneczne, kółko przedmiotowe z art. 42 Karty Nauczyciela ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2015/16 w gimnazjum rozpocznie naukę uczennica z zespołem Aspergera. W szkole podstawowej dziecko uczyło się języka niemieckiego. Czy w gimnazjum, na prośbę rodziców, można zmienić nauczanie języka na angielski (oczywiście poziom III.0)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu niepublicznym ogólnodostępnym w grupie przedszkolnej 4-latków jest 1 dziecko z orzeczeniem o kształceniu specjalnym - autyzm wczesnodziecięcy. Czy jest określona liczba godzin pracy nauczyciela wspomagającego? Czy nauczyciel wspomagający może obejmować opieką 2-3 dzieci z różnych grup wiekowych? Czy taki nauczyciel może być zatrudniony na podstawie umowy wolontariatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić w przypadku uczennicy, która ukończyła dwie klasy publicznego gimnazjum i została przeniesiona do 3 klasy niepublicznego gimnazjum przysposabiającego o uprawnieniach szkoły publicznej, w którym była realizowana inna podstawa programowa ( 3 dni nauki+ 2 dni praktyki)? Rodzic ponownie chce przenieść dziecko do publicznego gimnazjum - tydzień przed klasyfikacją śródroczną. Czy jest to możliwe skoro uczennica nie zakończyła nauki w I semestrze i nie była tam klasyfikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe