Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Naszej szkole została wydana Decyzja w sprawie realizacji obowiązku szkolnego poza szkolą dla dziecka z niepełnosprawnością w stopniu znacznym (na podstawie wniosku rodzica i orzeczenia z Poradni Psychologiczno Pedagogicznej). Z Ośrodka, w którym przebywa uczennica otrzymaliśmy informację o promocji do klasy II (gimnazjum) wraz z Roczną oceną opisową. Dyrektor Naszej szkoły w związku z powyższym ma obowiązek wystawienia świadectwa promocyjnego dla uczennicy. Pytania dotyczą: 1) czy w świadectwie szkolnym (nazwa gimnazjum - pierwsza strona świadectwa szkolnego) wpisujemy Nasze Gimnazjum czy nazwę Ośrodka w jakim przebywa uczennica. 2) Kto podpisuje świadectwo szkolne (pieczęć i podpis dyrektora - pierwsza strona świadectwa) - Dyrektor Naszego Gimnazjum czy Kierownik Ośrodka w jakim uczy się dziewczynka. 3) Na drugiej stronie świadectwa jest miejsce na podpis wychowawcy czy tam podpisuje się wychowawca z Ośrodka, który dokonał Rocznej oceny opisowej czy ktoś inny???
1. Należy wpisać pełną nazwę szkoły, która dla tej uczennicy jest szkołą macierzystą, i która to wydała decyzję zezwalającą na spełnianie przez uczennicę obowiązku szkolnego poza szkołą tj. w Ośrodku.
2. Świadectwo podpisuje dyrektor szkoły, która to świadectwo wystawia, a więc dyrektor gimnazjum.
3. Świadectwo podpisuje nauczyciel – wychowawca klasy zatrudniony w macierzystej szkole, czyli w gimnazjum. Praktyka wskazuje, że czyni to ten wychowawca, w którego klasie byłaby uczennica gdyby realizowała obowiązek szkolny w macierzystej szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chcę kupić dzienniki lekcyjne, jednak w sklepie są różne ich oznakowania i symbole. Czy są jakieś wytyczne MEN albo rozporządzenie mówiące o numerach dzienników lekcyjnych, które należy kupić do szkoły? W Rozporządzeniu z 2010 r. o prowadzeniu dokumentacji i drukach nie ma mowy o dziennikach lekcyjnych, tylko o ich wypełnianiu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący może wprowadzić zasadę, że w jednym oddziale integracyjnym zatrudniony jest tylko jeden nauczyciel współorganizujący kształcenie integracyjne, co uniemożliwia objęcie pomocą uczniów niepełnosprawnych na wszystkich zajęciach lekcyjnych? OP twierdzi, że w każdym oddziale zgodnie z prawem ma być zapewniony jeden etat nauczyciela wspomagającego, który w ramach swojego pensum (20 h) ma obowiązek prowadzić zajęcia rewalidacji indywidualnej i wspomagać uczniów na zajęciach, np. w przypadku 4 uczniów należy od 20 h pensum odjąć 8 godzin rewalidacji, a pozostałe 12 są to godziny, na których nauczyciel wspomaga uczniów na zajęciach lekcyjnych. OP wychodzi z założenia, że nie ma obowiązku prawnego zapewnienia obecności nauczyciela wspomagającego na wszystkich godzinach lekcyjnych. W wielu przypadkach np. uczniów z niepełnosprawnością ruchową pomoc nauczyciela wspomagającego jest potrzebna na każdej godzinie lekcyjnej, jednak potrzeby indywidualne uczniów i ich możliwości nie są zdaniem OP argumentem do zapewnienia nauczyciela wspomagającego na wszystkich lekcjach. Ponadto OP twierdzi, że niedopuszczalna z mocy prawa jest sytuacja kiedy w jednej klasie uczy 2-3 nauczycieli wspomagających, np. w klasach 4-8, w których siatka godzin tygodniowo przekracza pensum jednego nauczyciela wspomagającego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje rozporządzenie, które reguluje, jak należy zapisywać tematy lekcji języka obcego w dzienniku? Czy mają one być dwujęzyczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informację, czy jestem zobowiązana do przyjęcia do mojej szkoły ucznia, który nie otrzymał promocji do klasy trzeciej gimnazjum,a uczęszczał do innej placówki (szkoły podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi). Moja placówka jest szkołą obwodową ucznia. Czy uczeń może pozostać w dotychczasowej szkole w klasie 8? Bardzo proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel fizyki, który ukończył drugi kierunek ekonomi bez podziału na specjalności w świetle obecnego prawa może uczyć przedmiotu - podstawy przedsiębiorczości w szkole branżowej pierwszego stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe