Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W myśl ramowych planów nauczania, ile godzin informatyki powinni mieć uczniowie gimnazjum w poszczególnych klasach? Czy mogą mieć informatykę w klasie I, II i III?
Minimalna ilość obowiązkowych godzin w całym cyklu kształcenia (czyli III-im etapie) obejmuje 65 godzin, co w rozliczeniu tygodniowym daje 2 godziny. Dyrektor decyduje, czy zajęcia będą realizowane przez 2 lata po 1 godzinie, czy w jednym roku 2 godziny. W gimnazjum (III etap edukacyjny) w trzyletnim okresie nauczania: 1) minimalny wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych i zajęć z wychowawcą wynosi: a) język polski – 450 godzin, b) dwa języki obce nowożytne – 450 godzin (godziny te mogą być dowolnie rozdzielone pomiędzy zajęcia z tych języków), c) język obcy nowożytny w gimnazjum specjalnym i oddziale specjalnym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim – 290 godzin, d) język obcy nowożytny będący drugim językiem nauczania w szkołach i oddziałach dwujęzycznych – dodatkowo 190 godzin, e) muzyka – 30 godzin, f) plastyka – 30 godzin, g) historia – 190 godzin, h) wiedza o społeczeństwie – 65 godzin, i) geografia – 130 godzin, j) biologia – 130 godzin, k) chemia – 130 godzin, l) fizyka – 130 godzin, m) matematyka – 385 godzin, n) informatyka – 65 godzin, o) wychowanie fizyczne – 385 godzin, p) edukacja dla bezpieczeństwa – 30 godzin, q) zajęcia artystyczne – 65 godzin, r) zajęcia techniczne – 65 godzin, a w gimnazjum specjalnym – 220 godzin, s) zajęcia z wychowawcą – 95 godzin.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry, czy w szkole z dwoma oddziałami przedszkolnymi i klasami 1-4 szkoły podstawowej zatwierdzamy Wewnątrzszkolny System Doradztwa Zawodowego? Jeśli tak to kto go pisze jeśli nie mamy zatrudnionego doradcy zawodowego.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób archiwizowac arkusze ocen absolwentów - uczniów z uposledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym?
Czy zgodnie z rokiem ur. ucznia czy ukończenia przez niego szkoły ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie jakie odniesienia prawne, podstawę prawną zawrzeć przy rocznym planie pracy przedszkola na obecny rok szkolny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam, jestem nowym dyrektorem powołanym (bez przeprowadzenia procedury konkursowej) od grudnia 2013 r. Dotychczas obowiązywała w szkole koncepcja pracy szkoły wprowadzona przez poprzedniego dyrektora. Kiedy i w jaki sposób wprowadzić nową koncepcję pracy szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- ile razy w ciągu roku szkolnego dyrektor składa radzie sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego; jaka jest podstawa prawna?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe