Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W której szkole realizować godziny karciane przy uzupełnianiu etatu?
Generalną zasadą jest to, że nauczyciel realizuje godziny karciane w szkole, która jest jego podstawowym miejscem pracy. Nie jest to jednak uregulowane przez żadne przepisy. W związku z tym, decyzja w tej sprawie należy do dyrektora szkoły. To on powinien zadecydować, w której placówce i w jakim wymiarze, nauczyciel będzie realizował godziny karciane.
Organ prowadzący może zobowiązać nauczycela do uzupełnienia pesum w innej szkole
Art. 22 ust. 1 Karty Nauczyciela dopuszcza, by organ prowadzący szkołę nakładał na nauczyciela obowiązek podjęcia pracy w innej szkole lub szkołach, na tym samym lub – za zgodą nauczyciela – na innym stanowisku, w celu uzupełnienia tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych w wymiarze nie większym niż ½ obowiązkowego wymiaru zajęć.
Nauczyciel jest pracownikiem szkoły będącej podstawowym miejscem pracy
Należy jednak pamiętać, że w sytuacji uzupełniania etatu przez nauczyciela w innej szkole, nauczyciel jest nadal zatrudniony w pełnym wymiarze przez szkołę będącą podstawowym miejscem pracy. Oznacz to, że wszystkie obowiązki pracodawcy w stosunku do nauczyciela wypełnia dyrektor szkoły macierzystej.
Między nauczycielem a szkołą, w której uzupełnia on wymiar zajęć, nie powstaje stosunek pracy.
Przy uzupełnianiu etatu dochodzi do zmiany miejsce wykonywania niektórych czynności pracowniczych
W opisywanej sytuacji w treści dotychczasowego stosunku pracy zmienia się jedynie miejsce wykonywania niektórych czynności pracowniczych.
Ostateczna decyzja należy do dyrektora szkoły macierzystej
Co do zasady godziny karciane powinny być realizowane w szkole macierzystej. Jednak ostateczna decyzja, co do miejsca ich realizacji, należy do dyrektora szkoły, w której nauczyciel wykonuje podstawowe obowiązki pracownicze.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania - jest ostatnim aktem wykonawczym dotyczącym funkcjonowania ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych?
Czy obowiązuje nadal Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W świetlicy szkolnej mamy łącznie 52 uczniów. Świetlica pracuje od 7-8 godz. i od 11.35- 14.40. W tych godzinach codziennie mamy różne dzieci (zgodnie z potrzebami rodziców i szkoły) na świetlicy w jednym czasie nie przebywa więcej niż 25 ucz. pod opieką jednego nauczyciela. Czy uczniowie powinni być podzieleni na grupy i czy obecność może być zaznaczana plusikiem, czy wystarczy to zaznaczyć w regulaminie, czy musi być to ujęte w statucie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na dzień 11.05.2010 r. jaki obowiązuje arkusz ocen dla ucznia szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W gminie wiejskiej, w której nie ma gminnego przedszkola, stowarzyszenie prowadzi niepubliczne przedszkole. Do końca 2016 roku gmina naliczała dotację na podstawie wydatków na przedszkola w sąsiednim mieście. Od stycznia 2017r., po zmianie przepisów, gmina korzystając z aplikacji na stronie MEN określiła gminę najbliższą i kwota dotacji udzielanej stowarzyszeniu spadła o ok. 40%. Czy jest możliwa pomyłka, czy można odwołać się od tej decyzji? Czy jest możliwe, że gminy zaniżają rzeczywiste koszty utrzymania dzieci w przedszkolach gminnych, aby mniej dotować placówki niepubliczne? Do przedszkola uczęszczają dzieci z pobliskiego miasta. Kto w związku z tym faktycznie powinien udzielać dotacji na te dzieci i jaka kwota jest podstawą jej naliczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy (nawet za zgodą nauczyciela) dyrektor może zaproponować zajęcia dydaktyczno - wychowawcze w czasie ferii nieodpłatnie? Jeśli będą to zajęcia odpłatne, czy te godziny pracy mogą być płacone jako ponadwymiarowe, czy można, należy spisać umowę zlecenia na te godziny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe