Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jednej grupie przedszkolnej znajduje się dwoje dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na ASD. Czy każde dziecko ma swojego nauczyciela wspierającego, czy wystarczy jeden wspierający dla obojga dzieci?
Należy przeanalizować potrzebnych tych konkretnych dzieci. Zgodnie z § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1309 z późn. zm.), w przedszkolach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych (tzw. wspomagających) lub specjalistów lub pomoc nauczyciela, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Jeżeli dla obydwu uczniów jest zalecenie pracy z nauczycielem wspomagającym, ponadto należy przeanalizować potrzeby tych uczniów, czy możliwe jest równoczesne wspieranie tych uczniów przez jednego nauczyciela, ponieważ prawodawca nie rozstrzyga tej kwestii.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób "w procesie zarządzania wykorzystuje się wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaką podstawę prawną należy podać w uchwale przy powołaniu wicedyrektora?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam. bardzo proszę o odpowiedź na pytanie, jak w nowym nadzorze postrzegana ma być koncepcja pracy szkoły? czy to ma być wizja i misja, jaką dawniej tworzyliśmy, czy też plan rozwoju szkoły. Pozdrawiam
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej szkoła ogólnodostępna powinna zapewnić dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym, które od września realizować będzie obowiązkowe przygotowanie przedszkolne? Czy pomoc psychologiczna może być udzielana w czasie obowiązkowych godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dość często bierze krótkie 2-3 dniowe zwolnienia lekarskie. W związku z powyższym i pomimo zastępstw nie ma możliwości zrealizowania podstawy programowej w klasie programowo najwyższej. Co w takiej sytuacji powinien zrobić dyrektor szkoły? Czy prawne jest przydzielanie takiemu nauczycielowi zastępstw płatnych po lekcjach danej klasy po za ich normalnym planem lekcji? Jaka jest podstawa prawna?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe