Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jakim wymiarze godzin powinien być realizowany obowiązek nauki języka nowożytnego w grupie 5 latków w przedszkolu? Czy dzieci powinny mieć podręczniki, czy lektor z poza placówki może prowadzić takie zajęcia?
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego nie określa liczby godzin nauki języka obcego w przedszkolu; w przedszkolu nie funkcjonuje także ramowy plan nauczania. W związku z tym o liczbie godzin zajęć językowych, niezbędnej do realizacji podstawy programowej, decyduje dyrektor. Ponieważ z podstawy programowej wychowania przedszkolnego wynika, że przedszkole ma za zadanie głównie naukę przez zabawę, nie przewiduje korzystania z podręczników i ćwiczeń, a MEN nie dopuszcza podręczników do użytku „przedszkolnego” (art. 22a ust. 1 UoSO). Podręczniki (i ewentualnie ćwiczenia) mogłyby zostać ewentualnie wprowadzone za zgodą wszystkich rodziców i na ich koszt.
W sytuacji, gdy wychowawca oddziału przedszkolnego nie posiada kwalifikacji w zakresie nauczania języka obcego, dyrektor ma obowiązek zatrudnienia osoby z kwalifikacjami do prowadzenia zajęć językowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w szkole powinny być "Procedury dopuszczenia do użytku szkolnego programów nauczania?
Jeżeli tak to jak powinny wyglądać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o Wzór uchwały rady pedagogicznej w sprawie wyników klasyfikacji semestralnej/ rocznej uczniów
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie wzoru uchwały RP ustalającej sposób wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma w 2 klasie SP trzy godziny wychowanie fizycznego - 1 h sala gimnastyczna, 2 h- basen. Cyklicznie po basenie n-l sprawuje 1 h opieki nad grupą, przyjeżdżając z nimi do szkoły.W jaki sposób uregulować formy płatności z nauczycielem i pracę za jedną dodatkową godzinę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie 1: Czy uczniowi dla którego prowadzone jest nauczanie indywidualne na podstawie orzeczenia podani psychologiczno-pedagogicznej w domu można przeprowadzić egzamin klasyfikacyjny w jego domu, czy powinien być przeprowadzony w szkole? Opis sytuacji ucznia: Uczeń przez I semestr z powodu długotrwałej choroby nie uczęszczał do szkoły i był nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów. W II semestrze prowadzone jest dla tego ucznia od miesiąca marca nauczanie indywidualne w domu.
Pytanie 2: Według przepisów egzamin klasyfikacyjny ucznia powinien składać się z części pisemnej i ustnej. w przypadku naszego ucznia ze względu na "Mutyzm" przeprowadzenie części ustnej jest niemożliwe. Czy można poprzestać tylko na części pisemnej egzaminu w przypadku tego ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe