Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób zorganizować ewaluację wewnętrzną w swojej placówce w roku 2009/2010?
Zapisy nowego rozporządzenia jednoznacznie określają procedury, które powinien uruchomić dyrektor szkoły w związku z wdrażaniem w swojej placówce procesu ewaluacyjnego. Do jego podstawowych obowiązków w tej materii należą:
- Planowanie, organizowanie i przeprowadzanie ewaluacji wewnętrznej,
- Decydowanie o doborze technik i narzędzi badawczych wykorzystywanych przy dokonywaniu ewaluacji wewnętrznej, tworzenie ich lub współdziałanie w ich tworzeniu z instytucjami wyspecjalizowanymi (Ministerstwo obiecuje w uzasadnieniu do rozporządzenia, że takie narzędzia otrzymają dyrektorzy szkół),
- Opracowanie raportu z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej, z którym zapoznaje Radę Pedagogiczną,
- Wykorzystanie wyników ewaluacji wewnętrznej do doskonalenia jakości pracy szkoły, w przypadku ustalenia niskiego poziomu spełniania przez szkołę wymagań dla danego obszaru - opracowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania.
Pamiętajmy, że zgodnie z nowym rozporządzeniem powyższe czynności dyrektor szkoły wykonuje we współpracy z innymi nauczycielami zatrudnionymi w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zgodnie z Prawem Oświatowym nie będzie już innowacji pedagogicznych tylko eksperymenty. A co z programami autorskimi? W moim przedszkolu nauczyciele realizują programy autorskie dotyczące popołudniowych spotkań z rodzicami / wspólne zabawy, zajęcia itp./ . Czy będą one nadal aktualne? Na szkoleniu nauczycieli prowadzący zasugerował żeby włączyć je do wybranego przez nauczycieli programu wychowania przedszkolnego i w ten sposób dokonać modyfikacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinny wyglądać szczegółowe warunki realizacji projektu edukacyjnego w gimnazjum? Gdzie można szukać wzorców? Jak ten dokument powinien wyglądać?
- Czy uczeń nieklasyfikowany w I semestrze musi mieć wyznaczone egzaminy klasyfikacyjne? Nadmieniam,że w szkole jest klasyfikacja śródroczna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy się "13" nauczycielowi zatrudnionemu w placówce nieferyjnej w wymiarze 2/18 od dnia 22 września 2009 do 25 czerwca 2010?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W nowym roku planuję utworzenie klasy integracyjna (klasa pierwsza). W jaki sposób powinien odbywać się nabór dzieci zdrowych do takiej klasy? Za zgodą rodziców? Na jakim etapie pytać o zgodę rodziców? Co zrobić jeśli chętnych będzie więcej niż 15? Proszę o podanie podstawy prawnej, jeśli wymagana jest zgoda rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe