Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób ujednolicić tekst statutu szkoły (ma wiele aneksów)? Jakie procedury muszą być spełnione, aby to zrobić? I kto musi być poinformowany o zmianach?
O zmianach powinni być poinformowane organy szkoły, rodzice, uczniowie, nauczyciele. Aby ujednolicić statut, należy wszystkie zmiany wprowadzone aneksami wprowadzić w odpowiednie miejsca w statucie. W aneksach są wskazania typu: w paragrafie 1 po ustępie 3 należy dopisać ustęp 4 o treści (…).Statut powinien być na bieżąco nowelizowany, a tekst – po wielu jego zmianach wydany jako jednolity wg szczegółów umieszczonych odpowiednimi zapisami w statucie w jego postanowieniach końcowych.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy Zespołem Szkół Ponadgimnazjalnych, czy zgodnie z obowiązującymi przepisami RODO w szkole nadal powinna funkcjonować Komisja Zdrowotna dla nauczycieli i Komisja Zakładowa Funduszu Świadczeń Socjalnych?
Proszę o podstawę prawną.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole dla uczniów posiadających opinie z poradni psychologiczno-pedagogicznej konieczne jest powoływanie zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy arkusz organizacji pracy przedszkola na przyszły rok szkolny sporządzany do 30 kwietnia musi zaopiniować Rada Pedagogiczna?Czy Rada Pedagogiczna musi co roku we wrześniu zaopiniować ramowy rozkład dnia w przedszkolu skoro nie ulega on zmianie od kilku lat?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Placówka, którą zarządzam to zespół szkół, w skład którego wchodzą szkoła podstawowa i gimnazjum. Moje pytanie dotyczy statutu szkoły. Czy w placówce, którą kieruję może być jeden statut, w którym zawarte są wszelkie uregulowania dotyczące funkcjonowania szkoły podstawowej i gimnazjum? Czy jednak placówka powinna mieć trzy statuty - oddzielnie dla szkoły podstawowej, dla gimnazjum i dla zespołu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest obowiązek zamieszczenia w statucie zapisu o sposobie poprawy oceny proponowanej. Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej i co taki zapis powinien zawierać?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe