Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jaki sposób( i czy w ogóle) uczeń ma poprawić ocenę niedostateczna na semestr z wf?
Szczegóły oceniania powinny być ustalone przez szkołę w statucie. Taki obowiązek na szkołę nakłada ustawa.
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania.
Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu: 1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie, 2) udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie uczniowi informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć; 3) udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju; 4) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu; 5) dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia; 6) umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje m. in: 1) formułowanie przez nauczycieli wymagań edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych, ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych; 2) ustalanie kryteriów oceniania zachowania; 3) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych; 3) ustalanie warunków i trybu otrzymania wyższych niż przewidywane ocen klasyfikacyjnych] z zajęć edukacyjnych; 4) ustalanie warunków i sposobu przekazywania rodzicom informacji o postępach i trudnościach w nauce i zachowaniu ucznia oraz o szczególnych uzdolnieniach ucznia.
Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców o: 1) wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych] z zajęć edukacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania; 2) sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów; 3) warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej, oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych.
Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły.
Podsumowując: statut reguluje wszystkie kwestie związane ze szczegółami oceniania, nauczyciel wg zapisów statutowych ustala warunki oceniania oraz sposób poprawienia oceny, o której mowa w pytaniu.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44b.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chcemy przyjąć do naszej szkoły słuchaczkę, która ukończyła I klasę Technikum 4 - letniego w szkole dziennej dla młodzieży. Chce ona przyjść do nas do Publicznego Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych. Czy my ją przyjmujemy do klasy I (sem. I.) czy do klasy II (sem. III)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem niepublicznej szkoły podstawowej.Według nowych przepisów o finansowaniu zadań oświatowych dyrektor pobiera wynagrodzenie w wysokości 150% lub 250% wynagrodzenia średniego dyplomowanego.Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać wynagrodzenie w wysokości 250%?.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące zajęć wychowania fizycznego w gimnazjum od tego roku .Czy rozkład zajęć w tygodniu dla ucznia 1 klasy może tak wyglądać : 2 godziny(realizacja podstawy programowej) + 2 godziny (tzw. fakultety )
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolach realizuje się, a wcześniej uchwala, program wychowawczo-profilaktyczny? Jeśli nie, to czy realizuje się program wychowawczy i program profilaktyczny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel na urlopie zdrowotnym może podjąć pracę niepedagogiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe