Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego w ramach indywidualnych zajęć rewalidacyjnych otrzymała wskazanie: rehabilitacja ruchowa- ćwiczenia zgodnie z zaleceniami fizjoterapeutycznymi. Czy szkoła ma obowiązek zapewnienia ćwiczeń, skoro nie ma zatrudnionego rehabilitanta? Jeśli ma obowiązek, to kto powinien prowadzić i na jakiej zasadzie ?
Szkoła ma obowiązek zrealizowania wszystkich zaleceń z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, zgodnie z art. 172 ust. 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. i § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578. W związku z tym konieczne jest zatrudnienie specjalisty - fizjoterapeuty lub rehabilitanta, uwzględnienie ćwiczeń ruchowych w IPET oraz włączenie tego specjalisty do zespołu pracującego z uczennicą, zgodnie z § 6 ust. 1 pkt 2 lit. a i pkt 5 i ust. 3 ww. rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie związane z wpisywaniem ocen na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej (8-letniej) uczniom, którzy "wrócili" do nas z gimnazjum w związku z niepromowaniem. Co z ocenami z techniki i przyrody, czyli z przedmiotów, które miał w 6-letniej szkole podstawowej? Czy wpisywać je na świadectwo 8-letniej szkoły podstawowej? Jeśli tak, to na jakiej podstawie (w nowym arkuszu ocen ich nie ma i ci uczniowie już dostali świadectwo ukończenia szkoły 6-letniej, gdzie te oceny były)? A jeśli nie, to wychodzi na to, że uczniowie tej samej klasy będą mieli różne świadectwa, z różną liczbą przedmiotów (średnia itd). Poza tym, co z rekrutacją do szkoły średniej? Mają wtedy zanieść dwa świadectwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 15 stycznia 2015r. otrzymałam orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Obecnie mam w klasie I trzech uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. W jakim terminie powinnam utworzyć klasę integracyjną? Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły publicznej prowadzonej przez stowarzyszenie (Zarząd powierza stanowisko bez konkursu) pracuje także w innej szkole jako nauczyciel. Czy w takim przypadku do przedłużenia umowy (jako dyrektor) potrzebna jest ocena pracy dyrektora szkoły czy wystarczy jako nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy inna forma wychowania przedszkolnego - punkt przedszkolny może organizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze? Jakie przepisy o tym mówią?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy rozumieć pojęcie zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w odniesieniu do rozp. MEN z dnia 5 października 2010 r.? Czy zajęcia (w formie spotkań uczniów z nauczycielami) organizowane 1 września, 1 czerwca, 22 czerwca to też zajęcia dydaktyczno-wychowawcze czy nie? A w związku z tym czy powinny one być wliczane do dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych czy nie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe