Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica na koniec roku szkolnego uzyskała dwie oceny niedostateczne (miała prawo przystąpić do egzaminów poprawkowych). Po zakończeniu roku szkolnego (koniec czerwca) zrezygnowała ze szkoły i odebrała dokumenty. Co należy wpisać w arkuszu ocen? Czy datę czerwcowej RP z informacją o braku promocji czy pozostać arkusz bez adnotacji?
W arkuszu ocen należy wpisać datę czerwcowej uchwały rady pedagogicznej, na podstawie której uczennica nie jest promowana, zgodnie z mającym zastosowanie w danym przypadku ministerialnym wzorem arkusza ocen z załącznika do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2018 r., poz. 939).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mamy osobę zatrudnioną jako nauczyciel, który kończy studia podyplomowe z przygotowania pedagogicznego dla nauczania przedmiotów zawodowych. Czy w tym przypadku ta osoba może mieć wychowawstwo na Kwalifikacyjnym Kursie Zawodowym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak długo należy archiwizować:
konspekty z zajęć obserwowanych?
konspekty zajęć opiekuna stażów?
plany pracy w poszczególnych oddziałach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rozpoczęłam prowadzenie poradni i mam pytanie dotyczące rozumienia przepisu. W ustawie ws. oceniania i klasyfikowania uczniów (3 sierpień 2017) jest zapis, że: - „§ 6. 1. Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawno- ściami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii poradni psycholo- giczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, z której wynika potrzeba zwolnienia z nauki tego języka obcego nowożytnego. -2. W przypadku ucznia, o którym mowa w ust. 1, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, z którego wynika potrzeba zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego, zwolnienie z nauki tego języka obcego nowożytnego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia”. Moje pytanie dotyczy ust. 2 tego paragrafu. Jeśli uczeń ma orzeczenie na jedną z wymienionych niepełnosprawności to czy w tym orzeczeniu ma to być wyraźnie zaznaczone w treści, że uczeń ma być zwolniony z nauki drugiego języka? Rozporządzenie mówi tylko, że zwolnienie „może nastąpić na podstawie tego orzeczenia”. Co to w praktyce oznacza? Przepis nie jest do końca precyzyjny... Dyrektorzy szkół domagają się zapisu w orzeczeniu, ale to nie jest precyzyjnie ujęte wymaganie. Różne placówki różnie to definiują... Czy dyrektor bierze orzeczenie z uwagi na autyzm, w tym ZA i zwalnia ucznia z drugiego języka czy musi dodatkowo zawnioskować rodzic, na co wyraźnie wskazuje ust. 1? Czy ja dobrze rozumiem, że w przypadku ucznia z wymienionymi niepełnosprawnościami wystarczy taki zapis, czyli określona w rozp. potrzeba zwolnienia ucznia z nauki dugiego języka i wówczas takie zwolnienie może nastąpić? Od czego uzależnione jest to „może”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można oddelegować nauczyciela oddziału przedszkolnego do pracy w innym przedszkolu na terenie gminy w czasie wakacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń z klasy III naszej szkoły ma dwie siostry, które nie są w wieku szkolnym. Jedna z sióstr ma nowotwór, druga choruje na neutropenię (obniżenie liczby granulocytów obojętnochłonnych – neutrofilów – we krwi obwodowej poniżej normy; spadek ich liczby wiąże się z dużym ryzykiem wystąpienia ciężkich infekcji). Matka nie chce przyprowadzać chłopca do szkoły, ponieważ boi się o zakażenie i infekcje. Nie zgadza się również na nauczanie domowe. Czy dla tego ucznia można uruchomić nauczanie hybrydowe i na jakiej podstawie prawnej? Czy jest jeszcze inne rozwiązanie, które pozwoli chłopcu realizować obowiązek szkolny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe