Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną tj. intelektualną w stopniu znacznym i ruchową, Decyzją Dyrektora Szkoły realizuje obowiązek szkolny poza szkołą w Ośrodku Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczym. Czy ośrodek wydaje dwukrotnie w ciągu roku szkolnego informację o postępach rozowjowo-edukacyjnych ucznia, na podstawie której szkoła macierzysta klasyfikuje i promuje ucznia do klasy programowo wyższej? Czy taki uczeń powinien być przypisany do konkretnej klasy i wliczany do ogólnej liczby uczniów w placówce, do celów sprawozdawczych?
TAK. Dyrektor OREW przekazuje szkole macierzystej dokumentację potwierdzającą realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego przez w/w ucznia niepełnosprawnego oraz informacje o jego postępach edukacyjno-rozwojowych. Ocena opisowa jest wpisana do arkusza ocen i na świadectwie promocyjnym lub świadectwie ukończenia szkoły.
Taki uczeń figuruje w macierzystej szkole księdze ewidencji uczniów z adnotacją „realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą … z podaniem nazwy i adresu Ośrodka”. Nie musi być on przypisany do konkretnej klasy. Mimo wpisania jego nazwiska do księgi uczniów, nie jest wliczany do ogólnej liczby uczniów tej szkoły i szkoła nie powinna wykazywać go w liczbie uczniów, na których przyznawane są dotacje. Wpisanie dziecka do księgi uczniów wynika jedynie z konieczności założenia arkusza ocen.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy rodzic może zrezygnować z nauczyciela wspomagającego? Jest to uczeń z zespołem Aspergera w 3 gimnazjum.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy II szkoły podstawowej otrzymał nauczanie indywidualne. Mieszka poza rejonem szkoły: 4,4 km. Czy nauczyciel może odmówić przyjęcia godzin nauczania indywidualnego i chodzenia do domu ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 4 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej (upośledzenie intelektualne w stopniu umiarkowanym oraz słabowidzenie). Decyzją rodziców uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Pracuje z nim nauczyciel wspomagający w wymiarze 8 godzin tygodniowo (na podstawie decyzji organu prowadzącego) oraz nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Nauczyciel wspomagający w porozumieniu z pozostałymi nauczycielami pracującymi w tej klasie opracowali program zgodny z podstawą programową tego ucznia. Mam następujące pytania: 1. W jaki sposób dokumentować tematykę zajęć tego ucznia, skoro ma zajęcia z klasą (czasami z, a czasami bez nauczyciela wspomagającego) i realizuje ten sam temat, ale w sposób dostosowany? 2. Czy uczeń musi brać udział w zajęciach języka obcego? Zgodnie z jego obowiązkowymi zajęciami, które zawarte są m.in. w podstawie programowej dla takich uczniów, nie ma takiego wymogu, ale chciałbym się upewnić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmniejszeniem się ilości oddziałow w nowym roku szkolnym, musi nastąpić zmiana przydziału czynności dla nauczycieli w stosunku do roku bieżącego. Czy nauczyciel niezadowolony ze zmiany przydziału czynności ma prawo do skargi na dyrektora w organie prowadzącym i w ZNP, i mczy te organy mają prawo wpływać na dyrektora aby zmienił przydział czynności, pozdrawiam i dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o dokładne wyjaśnienie tz. zmian w podejmowaniu decyzji w sprawie promocji śródrocznej uczniów klas I-II szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe