Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń z niepełnosprawnością sprzężoną (niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim i niepełnosprawność ruchowa- jeździ na wózku) spełnia obowiązek szkolny w ORW, spełnia go na podstawie decyzji dyrektora szkoły rejonowej. Czy uczeń taki zdaje egzaminy klasyfikacyjne i jak taki egzamin powinien wyglądać, jeżeli ma problemy w komunikacji i pisaniu?
Roczna i końcowa klasyfikacja ucznia spełniającego obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą odbywa się zgodnie z przepisami rozporządzenia MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim realizują tę samą podstawę programową kształcenia ogólnego co ich pełnosprawni rówieśnicy, określoną w rozporządzeniu ministra edukacji narodowej z 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. poz. 977 z późniejszymi zmianami). W związku z tym, realizując obowiązek szkolny i obowiązek nauki w ORW zobowiązani są do przystępowania do egzaminów klasyfikacyjnych z zakresu części podstawy programowej obowiązującej na danym etapie kształcenia, uzgodnionej na dany rok szkolny z dyrektorem swojej szkoły macierzystej, który wydał decyzję o realizacji przez ucznia obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą. Egzamin winien przebiegać w warunkach dostosowania wymagań edukacyjnych określonych w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym opracowanym dla tego ucznia przez Zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z nim.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem, nauczycielka złożyła wniosek o udzielenie urlopu dla poratowania zdrowia. Proszę o instrukcję krok po kroku i wzory pism po nowemu od 1 stycznia 2018 r.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w pełnym wymiarze godzin może mieć w tygodniowym planie zajęć dzień wolny od pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w roku szkolnym 2012/2013 można łączyć dzieci 6-letnie i 7-letnie w klasie pierwszej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prawidłowość dopuszczenia programów i podręczników, zapis w protokole
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację na temat okresu przechowywania kart hospitacji nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe