Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń w VI klasie ma ocenę niedostateczną z matematyki. Czy może mieć poprawkę? Spotkałam się z różnymi interpretacjami rozporządzenia.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, wraz z późniejszymi zmianami.
§ 21. 1. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskał ocenę niedostateczną z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy (…).
9. Uczeń, który nie zdał egzaminu poprawkowego, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej (na semestr programowo wyższy) i powtarza klasę (semestr).
10. Uwzględniając możliwości edukacyjne ucznia szkoły podstawowej i gimnazjum, rada pedagogiczna może jeden raz w ciągu danego etapu edukacyjnego promować do klasy programowo wyższej ucznia, który nie zdał egzaminu poprawkowego z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem że te obowiązkowe zajęcia edukacyjne są, zgodnie ze szkolnym planem nauczania, realizowane w klasie programowo wyższej.
§ 22. 1. Uczeń kończy szkołę podstawową, gimnazjum, szkołę ponadgimnazjalną lub dotychczasową szkołę ponadpodstawową:
1) jeżeli w wyniku klasyfikacji końcowej, na którą składają się roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych uzyskane w klasie programowo najwyższej (semestrze programowo najwyższym) i roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których realizacja zakończyła się w klasach programowo niższych (semestrach programowo niższych) w szkole danego typu, z uwzględnieniem § 20 ust. 7, uzyskał oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych wyższe od oceny niedostatecznej, z zastrzeżeniem § 15 ust. 8 i 9;
2) w przypadku szkoły podstawowej i gimnazjum - jeżeli ponadto przystąpił odpowiednio do sprawdzianu lub egzaminu, o których mowa w § 32, z zastrzeżeniem § 38 i 49 ust. 4.
Rozporządzenie daje możliwość uczniowi przystąpienia do egzaminu poprawkowego w kl. 6, nie daje natomiast możliwości warunkowego promowania, jeśli uczeń nie zda poprawki (§ 21 ust. 10).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pod koniec roku kalendarzowego 2014 rodzice ucznia dostarczyli orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim. Uczeń z racji orzeczenia ma dodatkowe 2 godziny zajęć rewalidacyjnych. W szkole obecnie nie ma nauczyciela, który mógłby takie zajęcia prowadzić. Czy takiego ucznia można dołączyć do innego ucznia o takim samym upośledzeniu i z tej samej klasy? Czy takie zajęcia można prowadzić w ramach godziny 42 KN?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak dokumentować organizację i kontrolę zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uprzejmie proszę o informację dotyczącą protokołowania rad pedagogiczny i podejmowania uchwał. W jaki sposób nadajemy numerację uchwał: czy nr 1 uchwały zaczyna się od nowego roku szkolnego i trwa do zakończenia roku szkolnego? Czy od m-ca stycznia nr 1 i do końca roku kalendarzowego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do oddziału przedszkolnego (przy szkole podstawowej) uczęszczają dzieci 4,5 i 6-letnie. Czas zajęć w przedszkolu trwa 5 godzin dziennie (od 8.30 do 13.30). Czy obowiązkiem dyrektora jest zapewnienie dziecku, którego rodzice pracują, opieki do czasu ich powrotu - do godz. 16.00 (organ prowadzący przyznał tylko 5 godz. świetlicy na tydzień)? Jakie są podstawy prawne rozwiązania tej sytuacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Realizowanie podstawy programowej w sytuacji zdalnego nauczania. Jak to robić?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe