Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy III realizuje w trybie indywidualnego toku nauki program klasy III i IV. Czy uczeń jest wpisany do dziennika klasy III i dodatkowo ma założony dziennik indywidualnego nauczania, gdzie dokumentuje się przedmioty i godziny dot. ITN? Czy wychowawca klasy III jest również opiekunem ITN? Czy też uczeń ma wychowawcę klasy III i może mieć innego opiekuna? Czy to dyrektor ustala tygodniowy wymiar ITN - w zakresie ilości godzin i rodzajów przedmiotów? Czy taki uczeń z klasy III na koniec semestru i koniec roku szkolnego będzie musiał zdawać egzamin klasyfikacyjny z przedmiotów klasy IV, a z przedmiotów klasy III nie?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy szkoły, co oznacza, że w tym zakresie decyduje dyrektor szkoły. Uczeń realizujący indywidualny program nauki kształci się w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych, przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy, według programu dostosowanego do jego uzdolnień, zainteresowań i możliwości edukacyjnych. Dyrektor szkoły zezwala na indywidualny program lub tok nauki w przypadku pozytywnej opinii rady pedagogicznej i pozytywnej opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W przypadku zezwolenia na indywidualny tok nauki, umożliwiający realizację w ciągu jednego roku szkolnego programu nauczania z zakresu więcej niż dwóch klas, wymaga się także pozytywnej opinii organu sprawującego nadzór pedagogiczny. Dyrektor, po udzieleniu zezwolenia wyznacza uczniowi nauczyciela—opiekuna i ustala zakres jego obowiązków. Egzamin klasyfikacyjny, przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. Uczeń realizujący indywidualny tok nauki jest klasyfikowany na podstawie egzaminów klasyfikacyjnych. Egzaminy klasyfikacyjne są przeprowadzane zgodnie z przepisami ustawy oraz rozporządzenia.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44l, 66; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych. 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 5 czerwca 2010r. nauczycielka dyplomowana złożyła wniosek o dokonanie oceny pracy. 1 września 2010r.otrzymała upomnienie na piśmie. Czy wręczone upomnienie ma wpływ na ocenę? Jak w takiej sytuacji należy ocenić pracownika?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy niepublicznej szkoły podstawowej: czy dyrektor może wydłużyć rok szkolny do 15. lub 31.07? Jeśli tak, jaki zapis w statucie jest konieczny i jaka data pojawia się wtedy na świadectwie? Czy kuratorium musi wyrazić zgodę na taką zmianę?
Czy harmonogram prowadzenia zajęć w klasie 0 pod kątem ferii i wakacji i innych dni wolnych powinien być taki sam jak szkoły, czy jak przedszkola?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w placówce feryjnej, w związku ze zmianami organizacyjnymi nie było możliwe dalsze zatrudnienie nauczyciela w roku szkolnym 2017/2018. Dyrektor z dniem 1 września 2017 r. przeniósł nauczyciela w stan nieczynny do 28 lutego 2018 r. W związku z powyższym za czas przebywania w stanie nieczynnym od 01.09.17 do 28.02.18 czy przysługuje nauczycielowi ekwiwalent za niewykorzystany urlop? Jeśli tak to w jakim wymiarze?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy urlopu uzupełniającego.
W roku szkolnym 2018/2019 nauczycielka wykorzystała urlop wypoczynkowy podczas ferii zimowych i tylko niewielką część podczas ferii letnich (od 03.07.2019 r. do 31.08.2019 r. przebywała na zwolnieniu lekarskim. W roku 2019/2020 w okresie 01.09.2019 - 22.10.2019 przebywała nadal na zwolnieniu lekarskim, a po urodzeniu dziecka od 23.10.2019 r. korzysta z urlopu macierzyńskiego, później wykorzysta również urlop rodzicielski (przez cały rok szkolny 2019/2020 będzie nieobecna).
Czy w tej sytuacji nauczycielka nabędzie prawo do urlopu uzupełniającego również za rok szkolny 2019/2020?
Jaki będzie wymiar należnego jej urlopu uzupełniającego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który rozpoczął staż na nauczyciela kontraktowego dobywa staż 9 miesięcy -a jak się to zmieniło od 1 stycznia 2018 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe