Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy III realizuje w trybie indywidualnego toku nauki program klasy III i IV. Czy uczeń jest wpisany do dziennika klasy III i dodatkowo ma założony dziennik indywidualnego nauczania, gdzie dokumentuje się przedmioty i godziny dot. ITN? Czy wychowawca klasy III jest również opiekunem ITN? Czy też uczeń ma wychowawcę klasy III i może mieć innego opiekuna? Czy to dyrektor ustala tygodniowy wymiar ITN - w zakresie ilości godzin i rodzajów przedmiotów? Czy taki uczeń z klasy III na koniec semestru i koniec roku szkolnego będzie musiał zdawać egzamin klasyfikacyjny z przedmiotów klasy IV, a z przedmiotów klasy III nie?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują szczegółów pracy szkoły, co oznacza, że w tym zakresie decyduje dyrektor szkoły. Uczeń realizujący indywidualny program nauki kształci się w zakresie jednego, kilku lub wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych, przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy, według programu dostosowanego do jego uzdolnień, zainteresowań i możliwości edukacyjnych. Dyrektor szkoły zezwala na indywidualny program lub tok nauki w przypadku pozytywnej opinii rady pedagogicznej i pozytywnej opinii publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej. W przypadku zezwolenia na indywidualny tok nauki, umożliwiający realizację w ciągu jednego roku szkolnego programu nauczania z zakresu więcej niż dwóch klas, wymaga się także pozytywnej opinii organu sprawującego nadzór pedagogiczny. Dyrektor, po udzieleniu zezwolenia wyznacza uczniowi nauczyciela—opiekuna i ustala zakres jego obowiązków. Egzamin klasyfikacyjny, przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły. Uczeń realizujący indywidualny tok nauki jest klasyfikowany na podstawie egzaminów klasyfikacyjnych. Egzaminy klasyfikacyjne są przeprowadzane zgodnie z przepisami ustawy oraz rozporządzenia.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44l, 66; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych. 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzic ucznia niepełnoletniego złożył podanie do dyrektora szkoły o przyjęcie dziecka do trzeciej klasy szkoły publicznej w zawodzie technik informatyk. Obecnie dziecko uczęszcza do innej szkoły publicznej do trzeciej klasy w zawodzie technik informatyk (ten sam zawód). Czy na mocy Prawa oświatowego i rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej, publicznej szkoły artystycznej, szkoły niepublicznej lub niepublicznej szkoły artystycznej o uprawnieniach publicznej szkoły artystycznej, do szkoły publicznej innego typu albo szkoły publicznej tego samego typu można przenieść/przyjąć ucznia? Nadmienię, iż nazwy przedmiotów w kształceniu zawodowym różnią się, a oceny z klasyfikacji śródrocznej są pozytywne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązującego Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 czerwca 2018 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania wycieczek szkolnych wyjazd uczniów na zawody sportowe (z różnych klas) lub udział uczniów w konkursach należy postępować wg rozporządzenia, traktując wyjazd jako wycieczka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla każdego dziecka z orzeczeniem o kształceniu specjalnym należy zatrudnić nauczyciela wspomagającego? Czy w przedszkolu niepublicznym może to być pomoc nauczyciela (bez kwalifikacji pedagogicznych)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wykorzystać art. 63 ustawy Karta Nauczyciela w stosunku do agresywnego rodzica?
Uczeń notorycznie nie odrabia lekcji, nie pracuje na lekcji, opuszcza dodatkowe zajęcia (ma wadę wymowy i nie można go zrozumieć). Kontakt z matką jest ograniczony. Lekceważy zaproszenia na rozmowę, jednak potrafi wpaść do szkoły i naubliżać wszystkim, nie licząc się z głosem innych. Nie dopuszcza nikogo do słowa. Argumenty zawarte w statucie są dla niej nie do przyjęcia. Uważa, że "nauczyciele uwzięli się na syna, ale ona się niczego nie boi i jeszcze załatwi nas" (nie wiem jak?). Mamy już dość jej napaści - inaczej nie można tego nazwać. Sama nic nie robi, aby dziecku pomóc. Trwa to już piąty rok.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic może wnioskować przeniesienie swojego dziecka do klasy pierwszej (dziecko z czerwca 2008 roku), pomimo, że otrzymał on promocję do klasy drugiej? Dziecko zupełnie nie radzi sobie w klasie drugiej, zarówno edukacyjne, jak i emocjonalnie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe