Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy III gimnazjum zgodnie z życzeniem rodziców uczęszcza na religię. Swoją postawą demonstruje pogardę i ignorancję przedmiotu i księdza, zachowuje się arogancko, skutecznie przeszkadza w prowadzeniu lekcji. Tłumaczy to tym, iż w ten sposób spowoduje wyrzucenie go z lekcji przez księdza, na czym mu bardzo zależy. Rodzice nie chcą zwolnić syna z nauki religii, uważając, że ksiądz powinien wpłynąć na niego i sprawę załatwić. Taka sytuacja trwa od roku. Jak rozwiązać taką sytuację?
Kwestie te reguluje Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 15. 1. Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględniaw szczególności: 1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia; 2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej; 3) dbałość o honor i tradycje szkoły; 4) dbałość o piękno mowy ojczystej; 5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób; 6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią; 7) okazywanie szacunku innym osobom.
2. Śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według skali określonejw statucie szkoły. (...)
8. Rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu w danej szkole co najmniej dwa razy z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania. Szczegóły zasad zachowania oraz oceniania ucznia regulują zapisy statutu.
Powyższe zapisy oznaczają, że szkoła powinna ustalić reguły postępowania z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze. Proponuję zacząć od spisania kontraktu z uczniem (przez nauczyciela religii - księdza) w obecności rodzica i przy ścisłej współpracy z wychowawcą. Monitorowanie zmian w zachowaniu powinien prowadzić pedagog.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
-
Kontrakt sytuacyjny – złe zachowanie ucznia
Liczba stron w dokumencie: 2
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń obecnej klasy siódmej zagrożony jest ocenami niedostatecznymi. W klasach IV-VI podchodził już do egzaminu poprawkowego i go zdał. Ile razy taki uczeń może podchodzić do poprawki - czy jest jakiś limit np. raz na etap edukacyjny?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym zapytać czy pisząc tekst jednolity statutu przedszkola punkty wcześniej uchylone pomija się i przyjmuje nową numerację czy nie? Nie wiem również czy obowiązują jakieś przepisy dotyczące szaty graficznej dokumentu tzn. wielkości i rodzaju czcionki itp. Czy wystarczy jeśli tekst jednolity statutu przedszkola zostanie przyjęty uchwałą rady pedagogicznej czy należy dopełnić jeszcze innych procedur?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie aktu prawnego w którym jest napisane jaka odzież obowiązuje kucharkę np. na stołówce szkolnej? Chodzi mi głównie o zapis nakrycia na głowie.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Nasz uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym. W zaleceniach zawartych w orzeczeniu nie ma rewalidacji tylko pomoc pp - zajęcia socjoterapeutyczne. Czy zatem temu uczniowi powinno się przyznać godziny rewalidacji wynikające z posiadania orzeczenia, czy ograniczyć się do pomocy pp? I jeszcze jedno pytanie - czy pedagog szkolny lub psycholog mogą prowadzić zajęcia socjoterapeutyczne.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zwolnić ucznia ZSZ posiadającego orzeczenie z zajęć z informatyki i języka obcego, jeżeli był zwolniony z tych zajęć w gimnazjum?
Jeżeli szkoła nie posiada nauczyciela z uprawnieniami do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, czy może je prowadzić nauczyciel bez uprawnień?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe