Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Kształcenie ucznia niepełnosprawnego organizowane jest na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez zespół orzekający publicznej poradni...

PORADA PRAWNA

12 listopada 2013 Prawo oświatowe

Uczeń kl. IV ma autyzm, otrzymał orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania i orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Obecnie ma 8 godz. indywidualnego nauczania, realizuje wszystkie przedmioty. Czy powinien mieć opracowany indywidualny program nauczania? Nadmieniam, że realizuje ogólną podstawę programową. Dziękuję.

Kształcenie ucznia niepełnosprawnego organizowane jest na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez zespół orzekający publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
Szkoły kształcące dzieci i młodzież niepełnosprawną organizują zindywidualizowane nauczanie, które stosownie do potrzeb umożliwia naukę w dostępnym dla nich zakresie, usprawnianie zaburzonych funkcji, rewalidację oraz specjalistyczną pomoc psychologiczno-pedagogiczną i opiekę.
Edukacja dzieci niepełnosprawnych opiera się o indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne, opracowane przez nauczycieli i specjalistów prowadzących z nimi zajęcia. Program taki opracowywany jest dla każdego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, niezależnie od rodzaju i typu szkoły do jakiej uczęszcza. Program ten określa:

  • zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia,
  • rodzaj i zakres zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z tym uczniem,
  • formy i metody pracy z uczniem,
  • formy, sposoby i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane,
  • działania wspierające rodziców ucznia oraz zakres współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży,
  • zajęcia rewalidacyjne i resocjalizacyjne oraz inne zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów,
  • zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami uczniów w realizacji zadań.

Reasumując należy zauważyć, należy zredagować oprócz IPET, program nauczania dostosowany do ilości godzin pracy z uczniem, a przede wszystkim do jego możliwości i potrzeb edukacyjnych oraz uwzględniający zalecenia ustalone w orzeczeniu.
 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT