Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń jest nieobecny w szkole całe półrocze i posiada zwolnienie lekarskie lekarza psychiatry. Nieobecność będzie trwała do dnia 23 czerwca 2023 r. W dniu 19 czerwca 2023 r. w szkole odbędzie się posiedzenie rady pedagogicznej. Uczeń z wszystkich przedmiotów będzie nieklasyfikowany, ale ze względu na usprawiedliwioną nieobecność będzie miał prawo do egzaminów klasyfikacyjnych. Kiedy powinny odbyć się egzaminy klasyfikacyjne? Co zrobić w przypadku, gdy rodzic już wstępnie sygnalizuje, że uczeń na te egzaminy nie przyjdzie – mimo wszystko należy je zaplanować?
Na podstawie art. 44k ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r., poz. 2230) uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku albo wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia rocznej oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na tych zajęciach przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w okresie, za który przeprowadzana jest klasyfikacja (w tym przypadku całe półrocze).
Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności zatem może zdawać egzaminy klasyfikacyjne.
Zgodnie z art. 44l cytowanej ustawy o systemie oświaty egzaminy klasyfikacyjne przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Terminy egzaminów klasyfikacyjnych uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami.
Uczeń, który z przyczyn usprawiedliwionych nie przystąpi do egzaminów klasyfikacyjnych w ustalonym terminie (a tak pewnie będzie), może przystąpić do nich w dodatkowym terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły. Uczeń, który nie przystąpi do egzaminów klasyfikacyjnych w terminie dodatkowym nie otrzymuje ocen niedostatecznych, a jest nieklasyfikowany, co oznacza, że powtarza klasę.
Szkoła musi zaplanować egzaminy klasyfikacyjne dla wymienionego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację czy na wniosek dyrektora terapia dla dziecka uczęszczającego do przedszkola może być zorganizowana w siedzibie poradni PP. Przedszkole z powodu braku specjalisty nie może zorganizować terapii wskazanej w orzeczeniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam pytanie, czy dodatek uzupełniający wypłacony w styczniu 2011 r. należy doliczyć do wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w celu wyliczenia dodatku uzupełniającego za 2011 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń po czwartej klasie może zrezygnować z nauki języka kaszubskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin wychowania do życia w rodzinie powinno być teraz w cyklu 5 letnim (4-8), a ile godzin języka mniejszości narodowej- j. niemieckiego i historii i kultury Niemiec również w tym (nowym) cyklu? I to wszystko to są zajęcia dodatkowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły zaplanował w arkuszu organizacyjnym szkoły na rok 2018/2019 zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej (rewalidacja, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedia, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze). Organ prowadzący zatwierdził tylko godziny rewalidacji. Pozostałe godziny w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej zalecił usunąć z arkusza. Czy organ prowadzący może nie wyrazić zgody na umieszczenie w arkuszu zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, skoro dyrektor ma obowiązek zaplanowania w/w zajęć? Jakich argumentów użyć w stosunku do organu prowadzącego? Proszę o podanie podstawy prawnej dotyczącej obowiązku organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez dyrektora szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe