Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła bierze udział w projekcie edukacyjnym finansowanym z funduszy marszałkowskich- dodatkowe, indywidualne zajęcia w ramach pomocy pedagogiczno-psychologicznej. Czy w związku z rozporządzeniem MEN o zawieszeniu zajęć edukacyjnych w formie stacjonarnej w szkole mogą odbywać się zajęcia w ramach projektu (indywidualnie)?
Zgodnie z § 1a ust. 1 pkt 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 12 sierpnia 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 1389 ze zm.), do dnia 3.01.2021 r. na obszarze kraju zostało ograniczone funkcjonowanie publicznych i niepublicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Z § 2 ust. 3a ww. rozporządzenia wynika, że zajęcia są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, z wyjątkiem zajęć prowadzonych w szkole dla uczniów, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności lub brak możliwości realizowania zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, nie mogą realizować tych zajęć w miejscu zamieszkania. Natomiast zgodnie z § 2 ust. 3b ww. rozporządzenia w przypadku gdy zajęcia nie mogą być realizowane w taki sposób, dyrektor szkoły ustala inny sposób realizowania tych zajęć. W związku z tym, że w tym dyrektor powinien rozważyć, czy zajęcia w ramach projektu edukacyjnego mogą być realizowane zdalnie (co raczej powinno być regułą, gdy w taki sposób szkoła udziela pomocy uczniem w ramach swojej statutowej działalności) lub ewentualnie w inny przyjęty sposób, np. indywidualnie z uczniem w siedzibie szkoły, co jednak powinno stanowić wyjątek.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Organ prowadzący wystąpił do dyrektora szkoły z pismem o wyłonienie kandydatów do komisji konkursowej na dyrektora szkoły. Kandydaci zostali wyłonieni zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego (została podjęta uchwała RP) i w formie pisemnej informacja o wyborze została przekazana do organu prowadzącego. Organ prowadzący unieważnił postępowanie konkursowe, gdyż stwierdził że dyrektor szkoły nie przekazał uchwały rady pedagogicznej z wyboru kandydatów do komisji konkursowej do organu prowadzącego. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku wyboru kandydatów z rady rodziców. Obie informacje przekazano w formie pisemnej. Uchwały Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców znajdują się w dokumentacji szkoły. Czy dyrektor szkoły i przewodniczący rady rodziców mieli obowiązek przekazania do organu prowadzącego w/w uchwał? Czy nie przekazanie tych uchwał może być powodem unieważnienia postępowania konkursowego na dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba po ukończonych studiach wyższych z ekonomii, studiach podyplomowych z oligofrenopedagogiki i studiach podyplomowych z przygotowania pedagogicznego ma kwalifikacje do pracy w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym na zajęciach rewalidacyjnych? lub z dziećmi z niepełnosprawnością głęboka na zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką należy wpisać podstawę prawną do uchwały dotyczącej zaopiniowania planu finansowego na nowy rok szkolny w przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prawdą jest, że tylko pełnoletni uczeń może odebrać legitymację szkolną i świadectwo promocyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uchwała Rady Pedagogicznej o skreśleniu ucznia pełnoletniego jest dla dyrektora szkoły jednoznaczna decyzją do jej wykonania czy tez stanowi jeden z elementów do podjęcia tej decyzji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe