Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne 113086/MEN-odpowiada:„Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), do kompetencji rady...

PORADA PRAWNA

Statut został znowelizowany. Czy informacje o zmianach należy przekazać do Kuratorium i organu prowadzącego?

113086/MEN-odpowiada:„Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), do kompetencji rady pedagogicznej należy przygotowanie projektu statutu szkoły albo jego zmian oraz przedstawienie tego projektu do uchwalenia radzie szkoły. Przepisy ustawy nie określają sposobu (czy procedury) informowania organu prowadzącego szkołę oraz właściwego kuratora oświaty o zmianach wprowadzonych w statucie szkoły lub o uchwaleniu statutu szkoły. Należy zatem przyjąć, że podobnie jak w przypadku nadania pierwszego statutu szkoły, informacja o zmianach w statucie lub uchwaleniu przez radę szkoły nowego statutu szkoły powinna zostać przekazana zarówno kuratorowi oświaty, jak też organowi prowadzącemu szkołę”.

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT