Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rozpoczyna się u mnie ewaluacja zewnętrzna w obszarze efekty. Na czym polega analiza dokumentów? Czy ja mam przygotować ewaluatorom jakieś papiery do wglądu? Przecież podobno ewaluacja nie na tym polega.
Ewaluatorzy będą gromadzić informacje o pracy szkoły z różnych źródeł: od rodziców, uczniów, nauczycieli, dyrektora, często od instytucji, z którymi szkoła współpracuje. Niezbędne i ważne informacje mogą znajdować się w dokumentacji szkoły, dlatego ewaluatorzy będą jej potrzebować. Od szkoły będzie zależało, jaką dokumentację wskaże, by potwierdzić pewne działania lub realizację zadań np. statutowych.
Ewaluacja działalności edukacyjnej szkół jest praktycznym badaniem oceniającym, które ma prowadzić do określenia stopnia spełniania przez szkołę wymagań stawianych przez państwo na podstawie oceny przebiegu procesów, a także efektów podejmowanych działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz warunków działania szkoły, jakości zarządzania i jej funkcjonowania w środowisku.
Ewaluacja ta obejmuje:
1) zbieranie i analizowanie informacji o działalności edukacyjnej szkoły lub placówki;
2) określenie poziomu spełniania przez szkołę lub placówkę wymagań ustalonych w rozporządzeniu przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób należy kontrolować realizację podstawy programowej? Czy zajęcie edukacyjne w przedszkolu powinno mieć stałe etapy?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pismo w sprawie powołania wicedyrektora.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykład prawidłowo sformułowanej koncepcji pracy SOSW, jak powinna być skonstruowana zgodnie z nowymi regulacjami prawnymi?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dokument na życzenie
proszę o Arkusz monitorowania nowej podstawy programowej w przedszkolu
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie uchwały i zarządzenia powinien wydawać dyrektor przedszkola? Proszę o wykaz takich dokumentów. Jestem nowym dyrektorem i chcę się upewnić czy robię to dobrze.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe