Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice ucznia dostarczyli do szkoły orzeczenie o kształceniu specjalnym dla dziecka. Szkoła zorganizowała kształcenie dziecka oraz stosowną dokumentację głównie w oparciu o zapisy ww. orzeczenia. Po kilku miesiącach rodzice złożyli w szkole pismo z informacją: "...z dniem dzisiejszym wycofujemy orzeczenie nr.... i prosimy o zwrot przedmiotowej dokumentacji związanej z tym orzeczeniem". Co w praktyce taki stan prawny oznacza dla szkoły? Czy szkoła może zaprzestać prowadzenia np. zajęć rewalidacyjnych wynikających z treści orzeczenia, które dotychczas były organizowane dla takiego ucznia? Jakie dokumenty szkoła musi i może zwrócić rodzicom w związku z taką ich deklaracją, a które dokumenty powinny/mogą pozostać w szkolnych zasobach?
Podstawą organizowania przez szkołę kształcenia specjalnego dla ucznia jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego - wydane przez Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej – przekazane przez rodziców szkole. Jeśli rodzice wycofują powyższe orzeczenie jest to jednoznaczne z tym, że rezygnują z kształcenia specjalnego, jakie przysługuje ich niepełnosprawnemu dziecku. Dla szkoły oznaczą to, iż:
- Uczeń nie może być w szkole traktowany jak dziecko niepełnosprawne.
- Nie przysługują mu już zajęcia rewalidacyjne – zaprzestaje się ich prowadzenia.
- Zaprzestaje się realizacji Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego, jaki był opracowany dla tego ucznia (IPET).
- Uczniowi przysługuje korzystanie na terenie szkoły odpowiedniej dla niego formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej - o ile nauczyciel, rodzic lub sam uczeń o nią zawnioskuje.
- Rodzicom należy oddać następujące dokumenty: orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz kopię IPET – o ile o to zawnioskują.
W szkole powinna pozostać kopia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz oryginał IPET. Warto uświadomić rodzicom to wszystko, o czym mowa powyżej.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 7 sierpnia 2015r. poz.1113)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zarządzenie mówi, że ilość godzin wychowawczych na grupę w bursie/internacie wynosi od 49 do 55 i od kogo zależy? Ile godzin mogę dać w danym roku szkolnym? Zależy to od dyrektora czy organu prowadzącego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki druk świadectwa ukończenia obecnej klasy 3 dawnej zasadniczej szkoły zawodowej obowiązuje? Jakie należy wydać uczniom zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie rozporządzenia w sprawie powołania zespołów nadzorujących egzamin gimnazjalny.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle prawa błędem jest, gdy w statucie jest ocena proponowana na półrocze i procedury jej wystawiania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie jakich aktów prawnych należy sporządzić statut ośmioletniej szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe