Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Rozporządzenie z dnia 28 sierpnia 2017 zmienia rozporządzenie z dnia 30 kwietnia 2013. Zmiany dotyczą m. in. tytułu, mianowicie znika z tytułu publiczne przedszkole. Z treści rozporządzenia też usunięte są informacje dotyczące przedszkoli. Czy to oznacza, iż nie dotyczy ono już całkowicie przedszkola. Jeśli tak, to na jakiej podstawie organizować pomoc w przedszkolu?
Po pierwsze: Od 1 września 2017r. – po wprowadzeniu nowego systemu oświaty - wszystkie przedszkola, szkóły podstawowe i placówki obowiązuje rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591)
Po drugie: Wspomniane rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. dotyczy tylko obowiązującego nadal w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. (Dz. U. poz. 532) – po prostu dostosowuje pomoc psychologiczno-pedagogiczną w tych szkołach do obecnie obowiązujących wymagań.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jest obowiązek przeprowadzenia szkolenia dla nauczycieli i pracowników oświaty z zakresu pierwszej pomocy w przedszkolu niepublicznym? Nauczyciele wychowania przedszkolnego mają taki przedmiot w toku studiów- czy należy powtórzyć takie szkolenie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda praca Internatu w porze nocnej?
Zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli – Za zgodą organu prowadzącego szkołę, w celu zapewnienia opieki w porze nocnej, w Internacie można zatrudnić wychowawcę – opiekuna nocnego.
Ale czy wychowawcy nocnemu można wówczas przydzielić w którymś dniu tygodnia godziny dzienne, czy jak sama nazwa wskazuje muszą to być tylko godziny nocne.
Jeżeli w Internacie część godzin będzie realizowana przez wychowawcę w porze dziennej i nocnej to czy wówczas jest on nadal opiekunem nocnym?
Czy organ prowadzący skoro ma kompetencje przydzielić lub nie wychowawcę – opiekuna nocnego może zdecydować, że będzie to jedna osoba pomimo tego, że są w Internacie dwie grupy wychowawcze 70 osób?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy sytuacji, w której nauczyciel jest zatrudniony w szkole na pełny etat, a jednocześnie ma odrębną umowę w innej szkole(np. na 6/18 etatu). Czy nauczyciel ten może żądać od dyrektora szkoły ułożenia planu lekcji tak, aby dostosować plan lekcji w szkole macierzystej do planu lekcji w II pracy? Czy nauczyciel ten może również tłumaczyć fakt nieuczestniczenia w szkoleniu, albo notoryczne spóźnianie się na posiedzenie Rady Pedagogicznej, zajęciami w innej szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką datę należy wpisać wpisując ucznia klasy pierwszej szkoły ponadgimnazjalnej w księdze uczniów i na legitymacji szkolnej 1.09.2017 r. czy 04.09.2017 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany jest zatrudniony na 17/18- umowa o pracę na czas nieokreślony. Od połowy września "zwolniła się" jedna godzina, ale tylko do końca roku szkolnego. Czy jest obowiązek zmienienia mu formy zatrudnienia poprzez mianowanie?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe