Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przy skontrum w bibliotece szkolnej okazało się, że brakuje ponad 500 pozycji książek. Są to braki względne i bezwzględne. Co teraz należy zrobić? Jak postąpić?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 205 poz. 1283), ubytki należy uwzględnić w wykazach książek nieodnalezionych w podziale na braki względne, których odnalezienie jest prawdopodobne, braki bezwzględne oraz braki uznane w czasie poprzedniego skontrum za względne i nieodnalezione do czasu następnej kontroli. Bibliotekarz powinien złożyć dyrektorowi wyjaśnienia co do brakujących pozycji. Dyrektor wyjaśnienia bibliotekarza przyjmuje lub odrzuca.
Komisja skontrowa powinna ustalić, czy braki bezwzględne są niezawinione, czy zawinione przez bibliotekarza oraz sporządzić protokół. Braki bezwzględne wpisuje się do rejestru ubytków i następnie poszczególne pozycje wykreśla się z ksiąg inwentarzowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele klas II,III, V, VI, II gim, III gim realizujący starą podstawę programową nadal rozliczają realizację podstawy programowej/ godzinowo/?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic może przebywać w świetlicy szkolnej? Mamy taki przypadek,rodzice są w trakcie rozwodu,ojciec,który nie jest pozbawiony praw rodzicielskich już drugi raz z rzędu wszedł do świetlicy,w której przebywały również inne dzieci i nastawiał syna przeciwko matce. Co można w tej sytuacji zrobić, czy jest jakikolwiek przepis,który to reguluje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi kontraktowemu, który ukończył studia podyplomowe z zakresu organizacji i zarządzania, organ prowadzący, którym nie jest jednostka samorządu terytorialnego, może powierzyć stanowisko dyrektora przedszkola? Ponadto nauczyciel jest w trakcie odbywania stażu na stopień nauczyciela mianowanego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Klasy gimnazjalne są włączone do szkoły podstawowej. Jaka pieczątka okrągła ma być na świadectwach absolwentów i drugoklasistów gimnazjum i jaka nazwa szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o wyjaśnienia dot. organizacji zajęć rewalidacyjnych dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie nauczania specjalnego z uwagi na niedowidzenie. W ramach rewalidacji uczeń ten ma przyznane zajęcia z tyflopedagogiem. Niestety chłopak upiera się, że absolutnie nie będzie w nich uczestniczył i chciałby z nich zrezygnować. Mimo wielu rozmów rodziców, tyflopedagoga i psychologa, uczeń nie chce zmienić swojej decyzji. Chłopak aktualnie jest uczniem III klasy gimnazjum. Ma sprecyzowane plany edukacyjno – zawodowe. Jest zmotywowany, aby się dalej rozwijać. Przeciążenie nauką szkolną, licznymi zajęciami dodatkowymi i przygotowaniami do testu gimnazjalnego powoduje, że uczeń ten traktuje zajęcia rewalidacyjne jako niepotrzebne. Czy zajęcia rewalidacyjne dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, są obowiązkowe, czy rodzice mogą wyrazić pisemną rezygnację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe