Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przy skontrum w bibliotece szkolnej okazało się, że brakuje ponad 500 pozycji książek. Są to braki względne i bezwzględne. Co teraz należy zrobić? Jak postąpić?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. z 2008 r. Nr 205 poz. 1283), ubytki należy uwzględnić w wykazach książek nieodnalezionych w podziale na braki względne, których odnalezienie jest prawdopodobne, braki bezwzględne oraz braki uznane w czasie poprzedniego skontrum za względne i nieodnalezione do czasu następnej kontroli. Bibliotekarz powinien złożyć dyrektorowi wyjaśnienia co do brakujących pozycji. Dyrektor wyjaśnienia bibliotekarza przyjmuje lub odrzuca.
Komisja skontrowa powinna ustalić, czy braki bezwzględne są niezawinione, czy zawinione przez bibliotekarza oraz sporządzić protokół. Braki bezwzględne wpisuje się do rejestru ubytków i następnie poszczególne pozycje wykreśla się z ksiąg inwentarzowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jako dyrektor szkoly mam obniżone pensum-10h tygodniowo.Uczę historii i przyrody(razem 14h).Nie ma możliwości przyznania tych godzin innemu nauczycielowi.Czy w takiej sytuacji mogę mieć nadgodziny,jeśli tak to w jakiej ilości?Organ prowadzący podpisal arkusz organizacji szkoly.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach godzin wynikających z art. 42 KN pedagog szkolny może organizować cotygodniowe spotkania/konsultacje dla rodziców oraz spotkania z instytucjami współpracującymi stale ze szkołą?
- Szkoła, której jestem dyrektorem ma być od 1 września 2019 r. zlikwidowana. Jakie obowiązki ma dyrektor w czasie likwidacji placówki i jakich terminów musi dotrzymać?
Jakie są podstawy prawne? Czy rada pedagogiczna podejmuje uchwały w tej powyższej sprawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka oddziału przedszkolnego dla dzieci 3 i 4 letnich musi obowiązkowo mieć "pomoc nauczyciela"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie na świadectwie/ w arkuszu ocen wpisać uczestniczenie w zajęciach doradztwa zawodowego ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe