Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przedszkole niepubliczne funkcjonuje w nowym budynku (wybudowanym w 2016 roku) od 2017 roku. Co należy zrobić, aby zmienić przeznaczenie pomieszczeń: magazyn i strych na sale przedszkolne (wysokość pomieszczeń jest zgodna z przepisami)? Kogo należy poinformować o takiej zmianie?
Co do zasady zmianę przeznaczenia pomieszczenia w przedszkolu należy zgłosić do Inspektora Nadzoru Budowlanego właściwego ze względu na położenie nieruchomości. Jest to element podstawowy, od którego należy zacząć.
Ponadto, stosownie do zapisów rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1520). § 2 tego rozporządzenia stanowi, że warunkiem utworzenia, a więc i funkcjonowania punktu przedszkolnego jest:
• uzyskanie przez organ prowadzący pozytywnych opinii właściwego państwowego inspektora sanitarnego oraz komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, wydanych w zakresie ich właściwości, o zapewnieniu w lokalu, w którym mają być prowadzone zajęcia w ramach punktu lub zespołu, bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu dzieci oraz
• wyposażenie lokalu, w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Ponadto, trzeba spełnić wszystkie wymogi wskazane w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1065).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prezydent Miasta Kalisza w zarządzeniu z dnia 31 lipca 2013 roku, które dotyczy sprzedaży zużytego majątku jednostek organizacyjnych Miasta Kalisza zamieścił zapis mówiący o tym, że informacje o zbędnych i zużytych składnikach rzeczowych, których wartość przekracza równowartość w złotych kwoty 300 EURO zamieszcza się na BIP jednostki lub Urzędu Miejskiego. Moje pytanie jest takie: W jaki sposób w związku z takim zapisem należy przeprowadzić sprzedaż lub likwidację zużytych i zbędnych składników rzeczowych, których wartość nie przekracza równowartości w złotych 300 EURO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Przy szkole podstawowej funkcjonuje zespół wychowania przedszkolnego (jako odrębna placówka oświatowa uwzględniona w RSPO). Realizowane jest w nim wychowanie przedszkolne (poniżej klasy 0) dla dzieci 3-5-letnich w wymiarze 20 godz. tygodniowo. Ma on przydzieloną jedną salę dydaktyczną, korytarz i toalety są wspólne dla zespołu i szkoły. W zespole tym nie ma zatrudnionego nauczyciela, zajęcia realizuje nauczyciel zatrudniony w szkole. Jest to bardzo problematyczne. Uniemożliwia prawidłową sprawozdawczość np. do GUS, SIO.
Jakie działania należy podjąć na poziomie szkoły i organu prowadzącego, w celu likwidacji zespołu wychowania przedszkolnego (jako odrębnej jednostki), a następnie włączenia go w struktury szkoły jako oddziału przedszkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W zespole placówek funkcjonują dwie rady pedagogiczne. Istnieje potrzeba uchylenia Statutu Zespołu Placówek i wprowadzenia nowego. Kto podejmuje uchwałę w sprawie zarówno uchylenia statutu jak i wprowadzenia nowego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Wzór pisma do organu prowadzącego, w sprawie uruchomienia nauczania indywidualnego w szkole podstawowej
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 września 2017r. do lipca 2018 r. nauczycielka przedszkola publicznego będzie przebywała na urlopie zdrowotnym,godziny nauczycielki (25 godzin) zostaną przydzielone pozostałym nauczycielkom w formie godzin ponadwymiarowych (dla każdej po kilka godzin), w związku z tym czy ten przydział należy wykonać i zgłosić do organu prowadzącego w formie aneksu do arkusza organizacji na rok szkolny 2017/2018 - organowi prowadzącemu. Jeżeli tak to proszę mi powiedzieć czy należy zachować taki sam tryb jak przy zatwierdzaniu arkusza organizacji: czyli opinie rady pedagogicznej , opinie związków zawodowych , oddanie z opiniami do organu i przesłanie do kuratorium oświaty. W związku z urlopem zdrowotnym koleżanki nie zmienia się czas pracy przedszkola, oddziałów, ani skład osobowy nauczycieli, tylko pozostałe nauczycielki mają godziny ponadwymiarowe.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe