Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne  Na podstawie § 3 ust. 1 i 2 rozporządzenia MEN z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji...

PORADA PRAWNA

27 września 2016 Nadzór pedagogiczny

Przedszkole Integracyjne - w jaki sposób - zgodnie z nowa podstawą programową dokumentować- np. zapisywać w dzienniku zajęć grupy jej realizację tzn. jak wykazać proporcje zagospodarowania czasu pobytu dziecka w przedszkolu, jak udokumentować pomoc pedagogiczno-psychologiczną, zajęcia rewalidacyjne? Czy nie wystarczy dziennik indywidualny dziecka ze SPE i zapisy w dziennikach specjalistów? Proszę o precyzyjne wyjaśnienie.

 Na podstawie § 3 ust. 1 i 2 rozporządzenia MEN z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz. U. z 2014 r., poz. 1170 w dzienniku zajęć wpisuje się m.in. tematy przeprowadzonych zajęć. Z zapisów powinno wynikać, w jakich godzinach dzieci się bawią, mają zajęcia ruchowe, zajęcia realizujące podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz wykonują inne czynności wybrane przez nauczyciela, w tym dodatkowe zajęcia. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna i zajęcia rewalidacyjne są odnotowywane jako zajęcia dodatkowe, realizowane poza godzinami zajęć z podstawy programowej, które są rejestrowane przez nauczycieli w dziennikach innych zajęć (np. przez specjalistów), prowadzonych na podstawie § 13 ust. 1 i 3 ww. rozporządzenia MEN. Niektórzy wydawcy dzienników do dziennika zajęć dodają dodatkowe karty na odnotowywanie zajęć dodatkowych.
Czas przeznaczony na realizowanie poszczególnych czynności i odnotowany w dziennikach powinien pozwalać na ustalenie w skali tygodnia prawidłowości jego zagospodarowania pod kątem zmienionej podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT