Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie czy w klasach drugich i trzecich SP oceny bieżące mogą być wyrażone cyfrą? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Tak, mogą, jeśli szkoła określiła takie zasady i formy oceniania bieżącego (§ 3 ust. 3 pkt 3, ust.4 oraz § 13 ust. 1).
Oceny bieżące z zajęć edukacyjnych ustala się wg skali określonej w statucie.
Szczegółowe zasady oceniania określa statut szkoły na podstawie Rozporządzenia w sprawie oceniania (...) z 30.04.2007 r. ze zm.
§ 13. 1. Oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustala się według skali określonej w statucie szkoły.
2. Roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych, począwszy od klasy IV szkoły
podstawowej, ustala się w stopniach według następującej skali:
1) stopień celujący - 6;
2) stopień bardzo dobry - 5;
3) stopień dobry - 4;
4) stopień dostateczny - 3;
5) stopień dopuszczający - 2;
6) stopień niedostateczny - 1.
3. W klasach I-III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi.
3a. Roczna opisowa ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych, o której mowa w ust. 3, uwzględnia poziom opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego oraz wskazuje potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce lub rozwijaniem uzdolnień.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy obecności ucznia realizującego ścieżkę edukacyjną, czy uczeń ten ma mieć odnotowywana obecność na danej lekcji w dzienniku lekcyjnym klasy jeżeli w tym czasie ma zajęcia indywidualne z innego przedmiotu. A co z obecnością ucznia wyjeżdżającego na zawody, konkursy czy w dzienniku odnotowuję obecność na poszczególnych zajęciach lekcyjnych w tym dniu i na jakiej podstawie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy Burmistrz miasta ma prawo do wglądu do dzienników lekcyjnych? Chodzi o sprawdzanie ocen z przedmiotów i końcoworocznych. Proszę o pilną odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi wychowania przedszkolnego który za zgoda dyrektora podjął studia podyplomowe( logopedia) przysługuje urlop szkoleniowy na napisanie pracy dyplomowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie, czy arkusze ocen uczniów gimnazjum należy zszywać.
Pozdrawiam Ewa Kowalik
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co mówią przepisy na temat odwiedzin pedagoga szkolnego i wychowawcy w domu ucznia bez zapowiedzi lub z zapowiedzią?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe