Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o poradę prawną dotycząca dwóch kwestii: 1. Czy nauczyciel, który posiada wyższe wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym w dziedzinie nie związanej z informatyką, a posiada studia podyplomowe dające dodatkowe kwalifikacje z informatyki może uczyć przedmiotów zawodowych informatycznych w technikum informatycznym. 2. Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe zawodowe( inżynier automatyki i robotyki) z przygotowaniem pedagogicznym i studia podyplomowe z informatyki może również wykładać przedmioty zawodowe informatyczne w technikum informatycznym. Nadmieniam, że w 2006r. wizytator wyraził zgodę, aby nauczyciel mógł uczyć przedmiotów informatycznych w Liceum Profilowanym, uznając kwalifikacje nauczyciela za zbliżone.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
§ 2. 1. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w zakładach kształcenia nauczycieli, placówkach doskonalenia nauczycieli, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w tym poradniach specjalistycznych, bibliotekach pedagogicznych, kolegiach pracowników służb społecznych, liceach ogólnokształcących, liceach profilowanych, technikach, uzupełniających liceach ogólnokształcących, technikach uzupełniających i szkołach policealnych, z zastrzeżeniem § 11 ust. 1 i 2, § 12—14, 16—22 i 24, posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2 i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
2. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela teoretycznych przedmiotów zawodowych w szkołach, o których mowa w ust. 1, posiada równieżosoba, która ukończyła:
1) studia pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia pierwszego stopnia na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
§ 1. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: (…)
5) studiach pierwszego stopnia — należy przez to rozumieć studia licencjackie, inżynierskie lub studia wyższe zawodowe.
Należy sprawdzić, czy 2-i nauczyciel odpowiada warunkom ustępu 2, natomiast 1-wszego nauczyciela - wg podanej informacji przez Panią – dotyczy § 2. 1. pkt 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka może równolegle zostać objęte nauczaniem indywidualnym (oczywiście za zgodą organu prowadzącego).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki tytuł powinien nosić wewnątrzszkolny sposób oceniania uczniów w dokumentacji szkolnej: wewnątrzszkolny system oceniania czy wewnątrzszkolne zasady oceniania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z jaka datą należy wpisać uczniów do dokumentacji szkolnej w tym roku szkolnym – 1 września 2023 r. czy 4 września 2023 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku 2017 zatwierdzono nową podstawę programową wychowania przedszkolnego. Czy z tą zmianą zostały wprowadzone nowe wytyczne dotyczące dziennych wpisów w dzienniku zajęć przedszkola?
Czy konieczne są wpisy dotyczące czasu spożywania posiłków przez dzieci? (takie informacje są zawarte w ramowym rozkładzie dnia)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam fakturę na plac zabaw na kwotę 33.100,53 zł z dnia 30 listopada 2016 r. Faktura nie została ujęta do dotacji w roku 2016 z powodu wystarczającej ilości innych rachunków. W roku 2017 r dotacja była wyższa - czy można zakwalifikować w/w wydatek (fakturę) do rozliczenia dotacji z tego roku ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe