Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie podstawy prawnej decyzji dyrektora szkoły w sprawie odroczenia ucznia w roku szkolnym 2016/2017 (na które artykuły ustawy o systemie oświaty należy się powołać?). Dziecko urodzone w roku 2009. W roku szkolnym 2015/16 było już odroczone do 31.08.2016 r. Dziecko posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z 2013 r. ze względu na niepełnosprawność sprzężoną (autyzm dziecięcy i upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim) wydane na czas wychowania przedszkolnego oraz opinię poradni z kwietnia 2016 r. w sprawie odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego.
Podstawą prawną decyzji dyrektora szkoły w sprawie odroczenia dziecku niepełnosprawnemu spełniania obowiązku szkolnego jest Ustawa z dnia 29 grudnia 2015r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2016 r., poz. 35). Szczegółowo regulują to min.:
- art. 16 a ust. 3 określający, że wniosek o odroczenie składa się w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat, można go również złożyć ponownie w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 8 lat. Wniosek składa się nie później niż do dnia 31 sierpnia. Odroczenie dotyczy roku szkolnego, w którym dziecko ma rozpocząć spełnianie obowiązku szkolnego
- art. 1 pkt 2 lit. a i pkt 6 mówiący, że odroczenie nie może trwać dłużej niż do końca roku szkolnego w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 9 lat.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zadane pytanie dotyczy realizacji podstawy programowej w liceum ogólnokształcącym, klasa II, rok szkolny 2023/2024. Według jakiej podstawy programowej ma być realizowane podstawy przedsiębiorczości? Uzyskałam od Państwa informacje, że wg rozporządzenia z dnia 30 stycznia 2018 r. Mam jednak wątpliwości, gdyż w rozporządzeniu z dnia 8 marca 2022 r. (str. 36) są wprowadzone zmiany w podstawach przedsiębiorczości. Są to kosmetyczne zmiany ale są. W związku z tym oficjalną podstawą programową dla tego przedmiotu znajduje się w rozporządzeniu z dnia 30 stycznia 2018r. czy 8 marca 2022 r. Podobny problem mam z wychowaniem fizycznym od 2022/23. W rozporządzeniu z dnia 8 marca 2022 r. też pojawiają się drobne zmiany. Proszę o informację na które rozporządzenie należy się powołać.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego ukończył studia podyplomowe z edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej.
1. Czy taka osoba może być nauczycielem wspomagającym?
2. Czy ma kwalifikacje do prowadzenia terapii pedagogicznej i zajęć korekcyjno-kompensacyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dziennik powinien prowadzić nauczyciel realizujący dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka polskiego dla dziecka powracającego zza granicy? Czy jest to forma udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy w dzienniku powinien być program indywidualnej pracy z dzieckiem, czy może plan pracy z dzieckiem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie niesłyszący są zwolnieni z drugiego języka. Z planu ramowego pozostają godziny na drugi język. Jeżeli na jeden przeznaczymy 3 godziny w całym cyklu. Na jakie inne zajęcia edukacyjne można przeznaczyć te godziny. Jeżeli w nazwie jest gimnazjum specjalne to czy mogą mieć 220 godzin techniki.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przedmioty powinna realizować uczennica w ciąży w gimnazjum objęta indywidualnym nauczaniem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe