Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie elementów, z jakich powinien składać się konspekt lekcji (scenariusz zajęć) nauczyciela wspomagającego w szkole ponadpodstawowej oraz arkusz obserwacji dyrektora szkoły, który obserwuje te zajęcia.
Odpowiadając na tak postawione pytanie, stwierdzić należy, że żaden akt prawnych w randze ustawy ani rozporządzenia nie określa obowiązującego wzoru konspektu lekcji (scenariusza zajęć) nauczyciela wspomagającego w szkole ponadpodstawowej oraz arkusza obserwacji dyrektora szkoły. Każda placówka tworzy tego rodzaju dokumentację na własne potrzeby.
Konspekt zajęć z pewnością powinien jednak określać: tematykę zajęć, wskazanie celu ogólnego zajęć, cele operacyjne, cele terapeutyczne, metody pracy, formy pracy, środki dydaktyczne, czas trwania zajęć oraz opis przebiegu zajęć.
Z kolei arkusz obserwacji zajęć powinien zawierać: imię i nazwisko nauczyciela, imię i nazwisko obserwującego, wskazanie przedmiotu/rodzaju zajęć, temat zajęć, datę obserwacji, określenia założonych celów zajęć, zaplanowane metody oraz spostrzeżenia z przebiegu zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor dokonuje wpisów do dziennika zajęć (wychowawcy internatu) podczas kontroli dokumentu ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego. Chętnie zapoznałabym się ze wzorem nadzoru pedagogicznego, ewaluacją oraz sprawozdaniem z nadzoru takiej placówki jak moja
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w trzyletnim cyklu edukacyjnym gimnazjum klasa może mieć więcej niż 96 godzin zajęć edukacyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym otrzymać dokument dot. monitorowania realizacji podstawy programowej w przedszkolu. Ten, który Państwo prezentujecie na stronie, a który jest aktualiazowany 7.08.2017r. jest dokumentem, w którym powołujecie się Państwo na podstawy prawne, które już nie obowiązują ponadto nowa podastawa wychowania przedszkolnego z dnia 14.02.2017r. ma cztery obszary. Prosze o opracowanie aktualnego dokumentu
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na Autyzm, jednak w normie intelektualnej może uczęszczać do szkoły Branżowej I st specjalnej. Nadmieniam ze uczeń ma trudności z codziennym funkcjonowaniem i nauką w szkole masowej nie wpływa dobrze
na ucznia. Rodzic chce zapisać ucznia kierując się dobrem dziecka. Zarówno w szkole masowej, jak i ogólnodostępnej będzie realizować tą samą podstawę programową i korzystać z tych samych podręczników. Jak można to uczniowi i rodzinie umożliwić? Na jakie podstawy prawne się powołać lub od kogo uzyskać zgodę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe