Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o odpowiedz, jakie obowiązują arkusze ocen oraz świadectwa dla klasy I szkoły podstawowej i gimnazjum w bieżącym roku szkolnym po zmianie z 27 maja br.
- ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych
Zgodnie z postanowieniami rozporządzenia zawartymi w § 28-38 obowiązkiem:
1) szkół w bieżącym roku szkolnym jest:
a) wydanie uczniom klas pierwszych gimnazjum szkolnych świadectw promocyjnych na drukach według wzorów nr 11-14, określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia,
b) założenie dla uczniów klasy I szkoły podstawowej i uczniów klasy I gimnazjum arkuszy ocen na drukach według wzorów nr 53-56, określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia,
(…)
Pozostałe świadectwa, dyplomy państwowe i inne druki szkolne mogą być wydawane w bieżącym roku szkolnym na drukach według dotychczasowych wzorów.
WYKAZ WZORÓW ŚWIADECTW, DYPLOMU, SUPLEMENTU, ZAŚWIADCZEŃ I INNYCH DRUKÓW SZKOLNYCH
MEN-I/37/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz dla słuchaczy szkoły podstawowej dla dorosłych prowadzonej w formie stacjonarnej.
MEN-I/39/2 dla uczniów gimnazjum dla dzieci i młodzieży oraz dla słuchaczy gimnazjum dla dorosłych prowadzonego w formie stacjonarnej.
1. Świadectwa szkolne promocyjne szkoły podstawowej.
MEN-I/1/2 dla uczniów klas I – III szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, w tym dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym.
MEN-I/9-w/2 dla uczniów klas I i II gimnazjum dla dzieci i młodzieży - z wyróżnieniem
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czu uczeń musi obowiąkowo uczęszczać na religię lub etykę albo obywda przedmioty. Czy może całkowicie z nich zrezygnować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 10 czerwca 2015 roku minister Joanna Kluzik-Rostkowska podpisała rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz słuchaczy w szkołach publicznych. Kiedy wchodzi w życie, czy już obowiązuje, jakie zmiany niesie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna ma kompetencje do wydawania opinii o pracy dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poradnia wydała orzeczenie do kształcenia specjalnego dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową. W dokumencie wskazano sposoby dostosowania form i metod pracy do możliwości ucznia głównie ze względu na niepełnosprawność ruchową (mózgowe porażenie). W trakcie roku okazało się, iż u ucznia pojawiają się trudności w nauce matematyki. W orzeczeniu jednak jest tylko krótka wzmianka o trudnościach w tym zakresie. Czy szkoła może sama, po dokonaniu WOPFU, dostosować uczniowi wymagania, czy trzeba uchylać orzeczenie wpisując nowe zalecenia dot. stricte wymagań pod kątem nauki matematyki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy religia i języki nadobowiązkowe wliczają się do średniej ocen w bieżącym roku szkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe