Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o najnowsze rozporządzenie MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Najnowsze rozporządzenie w sprawie awansu: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Tekst ogłoszony: D20130393.pdf
Status aktu prawnego: obowiązujący
Data ogłoszenia: 2013-03-26
Data wydania: 2013-03-01
Data wejścia w życie: 2013-03-27
Data obowiązywania: 2013-03-27
Organ wydający: MIN. EDUKACJI NARODOWEJ
Treść rozporządzenia do pobrania:
http://nadzorpedagogiczny.pl/rozp-men-z-dnia-1-marca-2013-r-w-sprawie-uzyskiwania-stopni-awansu-zawodowego-przez-nauczycieli/szczegoly-akt/251
W serwisie nadzórpedagogiczny.pl pojawił się komentarz odnośnie wspomnianego rozporządzenia, pod adresem:
http://nadzorpedagogiczny.pl/rozp-men-z-dnia-1-marca-2013-r-w-sprawie-uzyskiwania-stopni-awansu-zawodowego-przez-nauczycieli/szczegoly-akt/251
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziękuję za odpowiedź, ale proszę odpowiedzieć wprost na zadane poniżej pytania (tak, nie), bo dla mnie wyjaśnienia są co najmniej dwuznaczne.
1. Czy ocena z koszykówki w klasie sportowej wlicza się do średniej ocen?; 2. Czy ocena z innowacji programowej z szachów wlicza się do średniej ocen? Jedno i drugie ma oparcie w zestawie programów i wprowadzenie zostało po pozytywnym zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną i radę rodziców.
Ocenianiu podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia; 2) zachowanie ucznia. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania; 2) wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania – w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych. Ilekroć w rozdziale o ocenianiu jest mowa o zajęciach edukacyjnych bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć obowiązkowe i dodatkowe zajęcia edukacyjne, o których mowa w art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2, zajęcia religii lub etyki, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 12 ust. 2. Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są: 1) obowiązkowe zajęcia edukacyjne, do których zalicza się zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia ogólnego, 2) dodatkowe zajęcia edukacyjne, do których zalicza się: a) zajęcia z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych, b) zajęcia, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu m. in.: a) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, b) ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych a także śródroczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ustalane w sposób określony w statucie szkoły. Szkolenie sportowe w oddziałach sportowych, szkołach sportowych oraz szkołach mistrzostwa sportowego jest prowadzone w ramach zajęć sportowych według programów szkolenia sportowego opracowanych dla poszczególnych sportów. Oddziały sportowe, szkoły sportowe oraz szkoły mistrzostwa sportowego realizują programy szkolenia sportowego równolegle z programem nauczania uwzględniającym podstawę programową kształcenia ogólnego określoną w przepisach w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę, do średniej ocen wlicza się także roczne oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę, do średniej ocen wlicza się także końcowe oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44a, 44b, 44f, art. 44i, 64; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 12, § 13, § 20, § 21; 3. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 15 października 2012 r.w sprawie warunków tworzenia, organizacji oraz działania oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego, w szczególności § 4.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wygląda sytuacja uzupełniania dziennika w czasie wakacji? Jeśli np. przedszkole ma okres wolnego w sierpniu, a w lipcu pełni dyżur opiekuńczy. Czy ma obowiązek realizować nadal zajęcia z podstawy programowej i wpisywać tematy do dziennika? Czy tak jak spotkałem się w innych przedszkolach zaznaczać tylko obecność?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole przeprowadzono kontrolę w zakresie prawidłowości tworzenia i funkcjonowania oddziałów sportowych. Wizytator wydał zalecenie, aby w arkuszach ocen wystąpił zapis, że uczeń uczęszczał do oddziału sportowego. Arkusze są drukowane przez dziennik elektroniczny. Czy zapis w takim arkuszu o uczęszczaniu ucznia do oddziału sportowego można uzupełnić ręcznie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy może być nauczyciel wspomagający także nauczycielem dla dwójki dzieci z orzeczeniem o autyzmie atopowym? Czy każde dziecko musi mieć swojego nauczyciela jeśli dwójka dzieci z orzeczeniem jest w tej samej grupie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy art 44q Ustawy o systemie oświaty, który mówi, że uczeń kończy szkołę branżowa I stopnia w momencie przystąpienia do egzaminu zawodowego lub czeladniczego odnosi się do uczniów, którzy w roku szkolnym 2019/2020 kończą szkołę czy do uczniów, którzy przyszli dopiero do szkoły w roku szkolnym 2019/2020 i ukończą szkołę w roku szkolnym 2021/2022?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe