Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Program wychowawczo - profilaktyczny dla Poradni Psychologiczno Pedagogicznej (Do pracy w roku szkolnym 2017 2018.
Poradnia psychologiczno – pedagogiczna nie realizuje programu wychowawczo- profilaktycznego.
Uzasadnienie
W myśl art. 26 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. (Dz.U. z 2017r. poz.59 i 949) program wychowawczo - profilaktyczny obejmujący treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz treści i działania o charakterze profilaktycznym dostosowane do potrzeb rozwojowych uczniów, przygotowane w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb i problemów występujących w danej społeczności szkolnej, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców realizują szkoły oraz następujące placówki:
1) placówki oświatowo - wychowawcze, w tym szkolne schroniska młodzieżowe, umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego;
2) placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
3) placówki artystyczne - ogniska artystyczne umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych;
4) młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze oraz specjalne ośrodki wychowawcze dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, a także ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze umożliwiające dzieciom i młodzieży, o których mowa w art. 36 ust. 17, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, realizację odpowiednio obowiązku, o którym mowa w art. 31 ust. 4, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
5) placówki zapewniające opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania.
Przepis art.26 ust.1 w sposób wyczerpujący wymienia placówki zobowiązane do realizacji programu wychowawczo – profilaktycznego. Jeśli wśród placówek nie została wymieniona poradnia psychologiczno-pedagogiczna, to oznacza to, iż nie mają do niej zastosowania powyższe przepisy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Szanowni Państwo
czy nauczycielowi zatrudnionemu w październiku 2022 i pracującemu do 23.06.2023 należy się trzynastka za rok 2023.
Nauczyciel przepracował 5 miesięcy i 23 dni.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W zeszłym roku szkolnym w szkole były prowadzone dwa dzienniki lekcyjne _ wersja papierowa oraz w formie pilotażowej e-dziennik. Nie mieliśmy zgody z JST na prowadzenie wersji elektronicznej. W szkole był uczeń, który w I semestrze uczęszczał na lekcje religii (miał wystawioną ocenę), a w II semestrze matka zawiesiła jego uczęszczanie na katechezę. W wersji papierowej na koniec roku ma wstawioną kreskę (podobnie w arkuszu ocen). W e-dzienniku ma zapisane (nie uczęszczał). Obecnie matka domaga się, żeby napisać oceny z obu dzienników, aby mogła je porównać. Wizytator KO nie przyjmuje argumentu, że e-dziennik był testowany. Twierdzi, że oba dzienniki są równorzędnymi dokumentami i ma być w nich to samo. Zarzuca szkole niezgodność w dokumentach szkolnych. Jak podejść do tego problemu? Który dziennik jest dokumentem? Nie ukrywam, że pisma wyjaśniające są wysyłane do wizytatora kilkakrotnie. Teraz już sama nie wiem, jak to rozstrzygnąć. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób dyrektor szkoły ma dokonać rezygnacji z funkcji w trakcie trwania powierzenia? Do kogo kierować rezygnację,a kto jest adresatem wypowiedzenia umowy o pracę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy wypisując świadectwo w szkole podstawowej wpisujemy w formule ,,był uczniem klasy pierwszej Szkoły Podstawowej nr..., czy Szkoła Podstawowa nr...? Która forma jest poprawna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica przez 2 lata ma orzeczenie o upośledzeniu w stopniu umiarkowanym. Od 09. 2015 prawdopodobnie będzie miała stopień upośledzenia lekki. Co z nią zrobić? Czy musi rozpocząć klasę pierwszą gimnazjum od początku zgodnie z podstawa programową? Przecież przez 1 rok nie zrealizuje nowej podstawy programowej dla uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe