Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracuję w przedszkolu niepublicznym na stanowisku nauczyciel, jestem w trakcie kursu z oligofrenopedagogiki. Od września chciałabym rozpocząć awans zawodowy na nauczyciela kontraktowego. Pracuję w grupie mieszanej wiekowo (3-5 latki, oraz osoby z niepełnosprawnością ruchową, intelektualną). Czy plan rozwoju piszę do grupy w której prowadzę zajęcia, czy do tych dzieci z którymi pracuję indywidualnie?
Plan rozwoju zawodowego powinien być dostosowany do zainteresowań i predyspozycji nauczyciela oraz uwzględniać potrzeby przedszkola, a także uwzględniać obowiązek prowadzenia zajęć z uczniami, w obecności opiekuna stażu lub dyrektora przedszkola, w wymiarze co najmniej jednego zajęcia w miesiącu. W związku z tym od decyzji nauczyciela, podjętej wspólnie z opiekunem stażu, który wspiera nauczyciela w opracowywaniu planu z perspektywy potrzeb przedszkola zależy, czy plan obejmie tylko pracę z oddziałem przedszkolnym, czy indywidualną pracę z dziećmi niepełnosprawnymi, czy też obydwie formy pracy. W tym zakresie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393) nie zawiera ścisłych wytycznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka rozpoczęła staż na nauczyciela mianowanego 01.09.2014 do 31.08.2015 pracowała w pełnym wymiarze godzin w innej szkole od 01.09.2015 do 30.09.2015 pracowała poniżej pół etatu, natomiast od 01.10.2015 do 31.08.2016 pracowała w wymiarze 15/18 godzin tygodniowo, od 01.09.2016 pracuje u nas i złożyła wniosek o kontynuację stażu na nauczyciela mianowanego/u nas ma 11/18 godzin tygodniowo. Czy w/w nauczycielka może kontynuować staż pomimo tego, że w m-cu wrześniu miała poniżej półetatu? Bardzo proszę o odpowiedź, nadmieniam, że w/w nauczycielka zwróciła się z prośbą o przedłużenie stażu do 30.06.17 r. Inna nauczycielka posiada następujące wykształcenie; 1.świadectwo dojrzałości; 2.dyplom mistrza fryzjerstwa; 3.zaświadczenie ukończenia kursu pedagogicznego dla instruktorów praktycznej nauki zawodu; 4.rozpoczęła studia-pedagogikę. U nas jest zatrudniona jako nauczyciel praktycznej nauki zawodu. Moje pytanie czy w/w nauczycielka może złożyć podanie o awans?
- Nauczyciel powinien zakończyć staż 31 maja 2011 roku na stopień nauczyciela mianowanego.Jednak nie był obecny w pracy nieprzerwanie 336 dni ( od 1.09.2010 do 2 .08.2011 - choroba,poród, urlop macierzyński). Kiedy kończy się jego staż?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy nauczyciel, który uzyskał stopień nauczyciela kontraktowego w czerwcu 2016 roku może rozpocząć staż na nauczyciela mianowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w niepublicznym przedszkolu. Dyrektorem jest osoba nieposiadająca kwalifikacji pedagogicznych. Ja jako z-ca dyrektora do spraw pedagogicznych posiadam kwalifikacje pedagogiczne i stopień nauczyciela kontraktowego (w związku z objęciem funkcji nie jestem już nauczycielem. Nie uczę dzieci.). W przedszkolu zatrudnionych jest 11 nauczycielek bez stopnia. Moje pytanie jest następujące: Czy mogę być opiekunem tak licznej grupy osób? Czy w tym przypadku mogę robić jako wicedyrektor awans zawodowy?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest od 6 lat zatrudniony w Szkole na stanowisku nauczyciela praktycznej nauki zawodu na podstawie art. 10 ust. 7 KN. Umowa o pracę zawierana była na każdy kolejny rok szkolny w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (w zależności od potrzeb organizacyjnych). Nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje, jednak przez 6 lat nie uzyskał stopnia awansu nauczyciela kontraktowego. W dniu 31 sierpnia bieżącego roku została zawarta umowa o pracę w wymiarze 0,6 etatu na podstawie art. 10 ust.3b Karty Nauczyciela (Dz.U. z 2022r. poz. 1730). Czy nauczyciel może zrezygnować z odbywania przygotowania do zawodu nauczyciela? Czy jeśli w ciągu 6 lat nie uzyska stopnia nauczyciela mianowanego, w myśl obowiązujących przepisów jego stosunek pracy ulegnie rozwiązaniu?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe