Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Organ prowadzący zasugerował, aby w arkuszu organizacyjnym dokonać połączenia zajęć z plastyki i techniki w klasie V (10 uczniów) i klasie VI (13 uczniów) .Czy można tego dokonać? (podstawa prawna) Czy n-lowi, który z własnej inicjatywy chce prowadzić zajęcia w oddzielnych klasach, bez dodatkowego wynagrodzenia, można pozwolić na prowadzenia tych zajęć?( podstawa prawna)
W naszych odpowiedziach zawsze podajemy szczegółowa podstawę prawną. W szkołach działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych lub geograficznych dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych, w tym połączenie zajęć prowadzonych w oddziale przedszkolnym dla dzieci 6-letnich i zajęć prowadzonychw klasie I. Jeżeli w szkole podstawowej jest organizowane nauczanie w klasach łączonych, zgodnie z przepisami w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, na realizację obowiązkowych zajęć edukacyjnych w tych klasach przeznacza się w szkolnym planie nauczania taką liczbę godzin, aby była zapewniona realizacja przyjętych programów nauczania. Przepisy prawa oświatowego nie przewidują rozwiązań, o których mowa w pytaniu w zakresie prowadzenia obowiązkowych zajęć z inicjatywy nauczyciela zamiast łączenia klas. Arkusz organizacyjny musi być zgodny z przepisami prawa oraz dokumentami wewnątrzszkolnymi.
Podstawa prawna: 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.), w szczególności § 5 załącznika nr 2; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, w szczególności § 4.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W roku szkolnym 2019/20 zostały utworzone w naszej szkole klasy wstępne. Uczniowie tych klas nie podlegają klasyfikacji oraz na koniec roku nie otrzymują świadectwa.
Chciałem zapytać czy w klasie wstępnej zakładamy normalny arkusz ocen skoro nie będzie tych ocen. I jeszcze jedno pytanie skoro nie wydajemy uczniom tym świadectw, to co im wydajemy na zakończenie roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzimy Szkołę Podstawową i oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej. Z naszej wiedzy i uzyskanych informacji do oddziału przedszkolnego mogą uczestniczyć dzieci 5-6 letnie w grupie starszej i 3-4 latki w grupie młodszej. Tak też planujemy prowadzić zajęcia w naszym oddziale przedszkolnym. Czy jest to zgodne z przepisami? Czy od 1 września 2014 r. nastąpi automatyczne przekształcenie oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej w Zespół tych placówek? Czy oznacza to, że do oddziału przedszkolnego będzie można przyjmować dzieci młodsze niż 5 letnie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę wydłużyć etap edukacyjny dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który obecnie jest w klasie III gimnazjum? Proszę o wyjaśnienie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi tygodniowy wymiar godzin nauczania indywidualnego w klasie 7?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakiej formie (w Niepublicznym Przedszkolu Specjalnym) rodzic dziecka niepełnosprawnego ma obowiązek złożyć poniższe dokumenty: orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,orzeczenia o niepełnosprawności, opinie wydane przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Czy muszą to być oryginały? Czy wystarczą kserokopie potwierdzone za zgodność przez odpowiedni organ, który je wydał? Czy Dyrektor w NPS ma prawo żądać wyłącznie oryginałów - z obawy przed posługiwaniem się oryginałami w innych placówkach (ryzyko podwójnych świadczeń)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe