Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Organ prowadzący dokonuje oceny pracy, jakie dokumenty podlegają kontroli?
Kryterium oceny pracy dyrektora stanowi stopień realizacji zadań określonych w art. 6, 7 i 42 ust. 2 Karty Nauczyciela i art. 4 i 39 ustawy o systemie oświaty – ustalony w wyniku sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz nadzoru organu prowadzącego w zakresie spraw finansowych i administracyjnych.
Oceny pracy dyrektora oraz nauczyciela, któremu czasowo powierzono pełnienie obowiązków dyrektora szkoły, dokonuje organ prowadzący szkołę w porozumieniu z kuratorem oświaty.
Oceny cząstkowej dokonuje organ prowadzący szkołę w zakresie realizacji zadań wymienionych w: art. 39 ust.1 pkt 5 i ust. 3 ustawy o systemie oświaty oraz w art. 7 ust. 2 pkt 5 ustawy Karta Nauczyciela.
Oceny pracy dyrektora w zakresie realizacji zadań wymienionych w art. 4 i art. 39 ust. 1 pkt 2 i 7 ustawy o systemie oświaty oraz w art. 7 ust. 2 pkt 1 i art. 42 ust. 2 ustawy Karta Nauczyciela dokonuje kurator oświaty.
Oceny realizacji zadań wymienionych w art. 39 ust. 1 pkt 1, 3, 4 i 6 ustawy o systemie oświaty i w art. 6 oraz w art. 7 ust. 2 pkt 2-4 ustawy Karta Nauczyciela dokonuje kurator oświaty w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.
Podstawa prawna:
1) Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (ze zm.),
2) Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.),
3) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (ze zm.),
4) Rozporządzenie MEN z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem przedszkola miejskiego i mam bardzo ważne dla mnie pytanie. Chodzi o to kto powinien umyć dziecko (przedszkolaka)w sytuacji zrobienia kupki w majtusie. Mając na uwadze, że rodzice mogą posądzić o molestowanie. Zarówno nauczycielki jak i pomoce nauczyciela, czy panie oddziałowe nie chcą myć dzieci w obawie właśnie o posądzenie o molestowanie. Bardzo Państwa proszę o pomoc i rozwiązanie tej sytuacji. W jaki sposób mam to rozwiązać? I kto w sytuacji kupki powinien wymyć dziecko - nauczyciel czy pomoc nauczyciela czy woźna oddziałowa?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń klasy maturalnej, który kończy naukę w szkole w kwietniu może jechać na wycieczkę szkolną w czerwcu.
- Kto w szkole niepublicznej prowadzonej przez stowarzyszenie ma kompetencje do zmian w statucie szkoły, Organ prowadzący,dyrektor, czy może rada. W statucie jest zapis że dyrektor wnioskuje do organu o zmianę statutu, a rada go zatwierdza. W takim razie kto musi przygotować statut?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole był zatrudniony pedagog na cały etat. Oprócz tego był zatrudniony również terapeuta pedagogiczny, logopeda, psycholog. Wraz z obowiązkiem zatrudniania pedagoga specjalnego etat pedagoga został podzielony na część etatu pedagoga i pedagoga specjalnego, 8,25 i 13,75. Czy było to konieczne? W szkole jest ok. 140 uczniów oraz ok. 40 w oddziałach przedszkolnych (4,5 latków i w zerówce).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W LO niepublicznym uczeń przez cały rok szkolny przebywa w szpitalu psychiatrycznym i tam się uczy. Jesteśmy jego szkołą macierzystą. Jak traktować jego frekwencję (zapisy w dzienniku lekcyjnym?), czy wpisywać go do SIO, czy zgłaszać w comiesięcznych raportach do Biura Edukacji? Jest niepełnoletni.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe