Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od stycznia 2016r. zmieniają się przepisy dotyczące pracy z dziećmi niepełnosprawnymi. Z kim będzie mógł pracować oligofrenopedagog? Czy będzie mógł pracować z dzieckiem mającym autyzm i upośledzenie umysłowe?
1 września 2015r. weszło w życie nowe rozporządzenie MEN z dnia 24 lipca 2015r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z dnia 7 sierpnia 2015 r. poz. 1113).
Natomiast od 1 stycznia 2016r. wchodzi w życie jedynie § 7 ust. 2–6 tego rozporządzenia, w którym mowa jest, iż:
- w przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, zatrudnia się dodatkowo - OBLIGATORYJNIE!: nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów lub w przypadku klas I–III szkoły podstawowej – asystenta lub pomoc nauczyciela;
- w przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na inne niepełnosprawności niż autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone - za zgodą organu prowadzącego, można zatrudniać DODATKOWO!:
nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów lub w przypadku klas I–III szkoły podstawowej – asystenta lub pomoc nauczyciela;
Nauczyciele posiadający kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej:
prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami zajęcia edukacyjne oraz wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami realizują zintegrowane działania i zajęcia, określone w IPET;
prowadzą wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami pracę wychowawczą z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
uczestniczą, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w programie, realizowanych przez nauczycieli i specjalistów;
udzielają pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom i specjalistom realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym.
Jak widać, powyższe rozporządzenie nie dotyczy kwalifikacji nauczyciela. Zatem oligofrenopedagog nadal ma uprawnienia zawodowe do pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie, więc może pracować z dzieckiem z niepełnosprawnościami sprzężonymi typu: autyzm + niepełnosprawność intelektualna.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące wypowiedzenia warunków pracy nauczycielowi dyplomowanemu zatrudnionemu z mianowania w liceum ogólnokształcącym. W związku ze zmniejszeniem oddziałów nie ma dla nauczyciela godzin. Pytanie moje jest takie: czy na wypowiedzeniu umieszczamy tekst "Niniejsze wypowiedzenie jest bezskuteczne w przypadku złożenia przez Panią w terminie 30 dni od dnia doręczenia wypowiedzenia pisemnego wniosku o przeniesienie w stan nieczynny.", czy może tylko tekst o wysokości odprawy pieniężnej. Proszę o przykładowy tekst wypowiedzenia.
- Nauczyciel przedstawił decyzję o naliczeniu kapitału początkowego z zus gdzie ma okres nieskładkowy 4 lata 6 miesięcy i 3 dni oraz zaświadczenie z KRUS o okresach opłacanych składek ( część tego okresu nauczyciel już pracował w szkole). Czy na podstawie tych dokumentów mogę nauczycielowi doliczyć staż pracowniczy. czy powinnam zażądać innych dokumentów? W jakim wymiarze powinnam zaliczyć okres do stażu z tych danych
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy przy powierzeniu stanowiska wicedyrektora i kierownika świetlicy w szkole powinno się sporządzić zarządzenie dyrektora szkoły w sprawie powierzenia stanowisk kierowniczych, czy nie jest ono obowiązkowe?
- Sprzątaczka ma obciążenie komornicze. Przebywa na długotrwałym zwolnieniu lekarskim. Czy w takim wypadku kwota wypłacana pracownikowi może być niższa niż 1460 zł brutto, jeśli osiągnął większe wynagrodzenie niż kwota gwarantowana? Czy od kwoty gwarantowanej (1460 zł) potrąca się 20% chorobowego pracownikowi? Czy te 20% mniej dostaje komornik?
- Czy mając nauczycielskie świadczenie kompensacyjne, można być dyrektorem zarządzającym w społecznym liceum dla dorosłych o uprawnieniach publicznych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe