Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel z orzeczonym stopniem niepełnosprawności ma obniżony wymiar pensum w szkole macierzystej. Zwrócił się z prośbą do dyrektora o wyrażenie zgody na kontynuację zatrudnienia w innej szkole. Pytanie brzmi, czy dyrektor może udzielić mu takiej zgody, przecież obniżenie wymiaru godzin i nie możność realizowania godzin ponadwymiarowych czemuś służy? Moim zdaniem wyrażenie zgody na dodatkowe zatrudnienie jest sprzeczne z obniżką pensum w szkole macierzystej.
Od 1 września 2018 r. obowiązywać będzie przepis art. 42a ust. 1a Karty Nauczyciela, zgodnie z którym nauczycielowi niepełnosprawnemu zaliczonemu do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, dla którego maksymalny tygodniowy wymiar czasu pracy jest ustalany zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, będzie się obniżało tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć proporcjonalnie do obniżenia maksymalnego tygodniowego wymiaru czasu pracy. Obniżenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin nie będzie powodowało zmniejszenia wynagrodzenia, ale nauczyciel taki nie otrzyma godzin ponadwymiarowych.
Przepisy Karty Nauczyciela nie regulują kwestii dodatkowego zatrudnienia nauczyciela, który korzysta z obniżonego pensum ze względu na niepełnosprawność (przede wszystkim nie zabraniają tego).
Na podstawie art. 222 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, dyrektor szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniowy w pełnym wymiarze, może wyrazić zgodę na dodatkowe zatrudnienie nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W mojej szkole jest zatrudniony nauczyciel kontraktowy, na czas nieokreślony; wymiar godzin 15/18. Nauczyciel notorycznie się spóźnia do pracy i nie pełni dyżurów; pomimo upomnień nie ma zmian. Czy taka sytuacja może być uzasadnionym powodem do zwolnienia takiego nauczyciela? Czy przed sądem wygram, jeżeli ów nauczyciel poda moją decyzję do sądu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w aktualnym stanie prawnym istnieje możliwość uznania przez dyrektora szkoły kwalifikacji nauczyciela z dyplomem magistra chemii (specjalność nauczycielska) do nauczania biologii, jeśli w programie studiów przedmioty "biologiczne" były zawarte (indeks). Pytanie dotyczy szkoły podstawowej.
- Czy istnieje jakiś konkretny algorytm przy wyliczaniu wymiaru urlopu dla pracowników publicznego przedszkola zatrudnionych od września 2018r. na np.:2/22 etatu; 4/22 etatu; 6/22 etatu? Pracownicy zatrudnieni są na podstawie kodeksu pracy.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- 1.Osoba, która pracuje na stanowisku pomocy kuchennej (czas nieokreślony) czasowo - do 30.06.2020 r. została przesunięta na stanowisko intendenta. Czy od 1 lipca możemy zatrudnić tę osobę, za jej zgodą, na stanowisku 1/2 etatu pomocy kuchennej i 1/2 etatu intendenta? Czy w opisanym wyżej przypadku osoba może być zatrudniona na jedną umowę z dwoma zakresami czynności ściśle określonymi godzinami pracy na każdym stanowisku?
2. Osoby zatrudnione na stanowisku pomocy kuchennej pracują w pięciodniowym tygodniu pracy i osiem godzin dziennie. Czy możemy zmienić godziny pracy w ten sposób aby dwie Panie na stanowisku pomocy kuchennej pracowały naprzemiennie w systemie:
a) 4x10 godz.
b) 4x9 i 1x4 godz.?
Co z Regulaminem Pracy, Informacją o warunkach zatrudnienia, umową o pracę?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba zatrudniona na stanowisku palacz C.O. musi otrzymywać jako napój mleko? Piece opalane węglem powyżej 50 KW.
Proszę o wykładnie i odwołanie do konkretnych paragrafów.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe