Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy niepublicznego punktu przedszkolnego. PP ma przyznaną dotację z UM w wysokości 40%. Przymierzamy się do zmiany PP na przedszkole niepubliczne /spełniamy wszystkie warunki/. Kiedy możemy to zrobić, aby do końca roku otrzymywać dotację 40%, a od stycznia 2016 otrzymywać dotację w wys.przysługującej przedszkolom /przy założeniu, że zostanie nam przyznana/?
Na podstawie art. 89a § 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), przekształcenie niepublicznej innej formy wychowania przedszkolnego (np. punktu przedszkolnego), prowadzonej przez osobę prawną lub osobę fizyczną, w niepubliczne przedszkole wymaga dokonania zmiany we wpisie do ewidencji prowadzonej przez gminę właściwą ze względu na miejsce prowadzenia punktu w trybie określonym w art. 82 ust. 5 ustawy. W zgłoszeniu zmiany należy m.in. wskazać określenie typu placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania jako przedszkola (przykładowo 1 stycznia 2016 r. albo inny termin, nawet przypadający w trakcie roku szkolnego). Placówka nie straci ciągłości dotowania w związku z przekształceniem. Art. 90 ust. 2c i 2d ustawy określają ogólne warunki otrzymania dotacji dla niepublicznego punktu przedszkolnego oraz niepublicznego przedszkola. Warunkiem otrzymania dotacji w wysokości należnej dla przedszkola od dnia 1 stycznia 2016 r. jest podanie organowi właściwemu do udzielania dotacji planowanej liczby dzieci, nie później niż do dnia 30 września 2015 r. (art. 90 ust. 2b ustawy).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem szkoły niepublicznej. Nie powołałam ABI. Jakie zbiory muszę zgłosić do GIODO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowi zmieniającemu szkołę zakładamy nowy arkusz. Jak wygląda sytuacja z numeracją stron w arkuszu? Jeśli uczeń przyszedł do klasy czwartej, to czy oceny z klasy czwartej w nowej szkole wpisujemy w nowym arkuszu na stronie drugiej czy piątej? Jeżeli uczeń w trakcie nauki zmienił adres zamieszkania, czy dokonujemy korekty adresu w arkuszu ocen? Jeżeli tak, to w jaki sposób?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły publicznej przekazanej stowarzyszeniu ma obowiązek przedstawienia projektu planu finansowego szkoły organowi prowadzącemu, radzie rodziców? W ogóle czy musi tworzyć taki plan?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy z ZFŚS można sfinansować pracownikom bilety na przedstawienie teatralne, jeżeli organizatorem wyjścia jest ZNP, nie pracodawca?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie informacji dotyczącej stosowania przepisów regulujących materię opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz opłat za korzystanie z wyżywienia w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jst.
Z chwilą wejścia w życie przepisów ustawy z dnia 27 października 2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych zmianie uległ charakter opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w publicznych placówkach wychowania przedszkolnego prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz opłaty za korzystanie z wyżywienia w takich placówkach i stały się niepodatkowymi należnościami budżetowymi o charakterze publicznoprawnym, o których mowa w art. 60 pkt 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
Czy w związku z wejściem w życie powyższych przepisów nadal prawnie dopuszczalne jest zawieranie umów cywilnoprawnych pomiędzy Dyrektorem publicznej placówki oświatowej a rodzicami / opiekunami prawnymi dziecka, a jeżeli tak jaki jest dopuszczalny zakres materii, która może zostać uregulowana w tej umowie?
Czy – z uwagi na zmianę charakteru opłaty – możliwe i prawnie dopuszczalne jest uregulowanie zasad odpłatności za korzystanie z usług publicznego przedszkola prowadzonego przez gminę (w tym – odpłatności za wyżywienie) w taki sposób, aby od rodziców / prawnych opiekunów dzieci czasowo nie uczęszczające do placówki opłaty te nie były pobierane?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe